اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی:

جنبش‌های دانشجویی به ابزار دست جریان‌ها برای توسعه قدرت تبدیل نشوند

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جنبش‌های دانشجویی به پایگاه سربازگیری جریانات بیرون از دانشگاه و ابزار دست جریان‌ها برای توسعه قدرت و اعتبار تبدیل نشوند.

جنبش‌های دانشجویی به ابزار دست جریان‌ها برای توسعه قدرت تبدیل نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید‌ احمد علم‌الهدی ظهر امروز در آئین افتتاحیه نخستین اجلاس سراسری جنبش دانشجویی دانشگاه آزاد کشور که در جوار بارگاه مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: جنبش‌ دانشجویی به عنوان یک حرکت ارزشمند قرآنی قابل توجه است نه به عنوان یک اقدام اجتماعی و سیاسی.

 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن می‌توانست شما را به یک نکته تن می‌دهم که اگر محقق شود تمامی مبانی هدایتی قرآن در زندگی شما مصداق پیدا می‌کند و آن جنبش نه به معنی جنبش مطلق و قائم به حرکت بلکه قیام‌الله و جنبش برای خداست.

وی با بیان اینکه اصل جنبش بر مبنای جمع است افزود: جنبش‌ها در نهادهای مختلف متوجه حرکت‌های جمعی است بنابراین حرکت فردی در این راستا هیچ معنایی ندارد؛ درست است که همگانی بودن قیام و جنبش به عنوان یک اصل مطرح است اما، در جایی که یک گروه در جریانی شکست خورده و یا به انحراف کشیده شود چنانچه یک نفر از این جمع باقی بماند باید برای خدا قیام کند، بنابراین جنبش‌های دانشجویی باید در تدوین اساسنامه و اصول خود تمام ابعاد را در تفسیر این آیه قرآنی در نظر گیرد.

علم‌الهدی با بیان اینکه حرکت و جنبش وظیفه هر دانشجویی است خاطرنشان کرد: چنانچه یک دانشجو احساس کند که فضای دانشگاه و کشور نیازی به جنبش و قیام ندارد باید خود به صورت فردی قیام کند و این حرکت نباید جز برای خدا باشد.

* جنبش‌های دانشجویی به پایگاه قدرت برای افراد و گروه‌ها تبدیل نشوند

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به جنبش‌های دانشجویی گفت: هدف شکل‌گیری جنبش‌ها باید قیام‌الله باشد؛ باید جنبش‌های دانشجویی در مسیر ولایت قلم برداشته و همواره پشت سر ولایت فقیه حرکت کند.

وی افزود: جنبش دانشجویی نباید بستر رقابت قدرت‌ها و میدان زد و خورد کاندیداهای انتخاباتی و دستاویز جریانات خارجی واقع شود چرا که بدترین جنبش دانشجویی جنبشی است که دیکته‌اش را از بیرون گیرد.

امام‌جمعه مشهد با بیان اینکه جنبش‌های دانشجویی نباید پایگاه سربازگیری جریانات بیرون از دانشگاه شوند متذکر شد: نباید جریانات بیرون از دانشگاه بتوانند در جنبش دانشجویی نفوذ کنند؛ جنبش‌های دانشجویی نباید به ابزار دست جریان‌ها برای توسعه قدرت و اعتبار تبدیل شوند.

علم‌الهدی در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر اینکه باید رأی خدایی جنبش‌ها حفظ شود اظهار کرد: تنها راه تضمین قیام‌الله بودن جنبش‌های دانشجویی پابه پای رهبری حرکت کردن و پشت سر رهبری قدم برداشتن است.

وی ادامه داد: بنابر این دانشجویان همواره باید در مسیر رهبری حرکت کرده و مواظب باشند از جریان رهبری زاویه پیدا نکنند چرا که به همان مقدار که زاویه پیدا کنند از راه باز مانده و جدا می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید از هرگونه شعار در راه غیرخداوند پرهیز کنند؛ هرگونه فعالیت و حرکت در جنبش‌های دانشجویی باید در مسیر الی‌الله و ولایت فقیه باشد.

انتهای پیام/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول