اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند شاخص اردبیلی به صحنه آمد

برپایی نمایشگاه «نقاشی، خط ارزشی» در اردبیل

خبرگزاری فارس: به همت هنرمند توانمند اردبیلی نمایشگاه نقاشی، خط ارزشی با مضامین عاشورایی در اردبیل گشایش یافت.

برپایی نمایشگاه «نقاشی، خط ارزشی» در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ‌مراسمی که عصر امروز در مجتمع فدک اردبیل و تالار نمایشگاهی این مجتمع برگزار شد، 43 اثر زیبا و ارزشمند هنرمند مبتکر اردبیلی ودود مکبر به معرض نمایش درآمد تا علاقمندان بتوانند از این نمایشگاه هنری زیبا بازدید کنند.

ودود مکبر که متولد 1344 و حائز رتبه اول کشوری در رشته خوشنویسی است، توانست در سال 73 بهترین مقام کشوری در رشته خوشنویسی و شاخه خط شکسته نستعلیق را به خود اختصاص دهد.

این هنرمند که عنوان برتر چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر را در رشته نقاشی دارد، مصمم است در این دوره از نمایشگاه زیبایی‌هایی از هنر اصیل ایرانی نقاشی، خط را به نمایش بگذارد که در آن جلوه‌های عمیقی از هنرمندی‌های ایرانی، ارزشی را می‌توان به نظاره نشست.

این نمایشگاه که از ساعت 9 صبح تا 18 شب در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل و تالار نمایشگاهی آن برپا است به مدت چهار روز برای بازدید عموم علاقمندان در نظر گرفته شده است.

این هنرمند اردبیلی در حاشیه برگزاری نمایشگاه گفت: هنری که امروز می‌تواند جامعه اسلامی ما را به عرصه جهانی و بین‌المللی معرفی کند، هنر متعهدانه‌ای است که در آن ارزش‌های انسانی و اسلامی موج می‌زند.

ودود مکبر با یادآوری اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر انقلاب اسلامی ایران در توجه به هنرمندان پیش‌قدم و پیشرو بوده است، افزود: هنرمندان ما امروز در اوج شایستگی‌ها گاه دچار فراموشی و غربت می‌شوند که در این باب آنچه به بالندگی و زنده بودن آنها گواه روشن و صادق است، خلق آثاری هنرمندانه و متعهدانه است.

وی با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگر هنرهای اصیل و توانمندی‌های ارزشی در بارور کردن انقلاب اسلامی می‌تواند مهم و ارزشمند باشد ادامه داد: گرایش به هنری ارزش‌مدار است که در آن سنت‌ها و آیین‌های اسلامی، ایرانی موج می‌زند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مکبر تصریح کرد: سعی کردیم در قالب این نمایشگاه بهترین آثار را با محوریت عاشورایی و کربلایی در قالب تابلوهای مختلف به معرض دید بگذاریم که انتظار می‌رود این فرآیند با قدرت و قوت مورد مقبول و توجه مخاطبان قرار گیرد.

وی از تمام دست‌اندرکاران حوزه هنر به ویژه هنرهای اصیل اسلامی خواست تا در توجه دادن به هنرمندان و اصالت هنری آنها بیش از‌ گذشته توجه و دقت کنند.

انتهای پیام/62001/ق/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول