اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی:

تمامی شهرستان‌های خراسان‌رضوی دارای شهرک صنعتی هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی گفت: تمامی شهرستان‌های خراسان‌رضوی حداقل دارای یک شهرک صنعتی هستند و در برخی از آنها، زمینه‌سازی برای احداث شهرک دوم آغاز شده است.

تمامی شهرستان‌های خراسان‌رضوی دارای شهرک صنعتی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد علی سلیمانی عصر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: اتفاق بسیار نادری که در طول چند سال گذشته در زمینه شهرک‌های صنعتی این استان به وقوع پیوست، پراکنش سرمایه‌گذاری از مرکز به سراسر استان بود.

وی گفت: این مسئله سبب شده که هم‌اکنون در تمام شهرهای استان خراسان‌رضوی، حداقل یک شهر یا ناحیه صنعتی ایجاد شود و در بعضی شهرستان‌ها که استعداد داشته‌اند، کارهای اجرایی شهرک دوم آغاز و شرایط سرمایه‌گذاری به موازات آن فعال شده است.

سلیمانی تعداد شهرک‌های صنعتی استان را در سال 84، 17 شهرک با 2 هزار و 900 هکتار مساحت صنعتی عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون این رقم به 46 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در نقاط مختلف استان افزایش یافته است.

وی گفت: از مجموع 40 شهرک و ناحیه صنعتی اجرایی، در 36 شهرک و ناحیه کار واگذاری انجام می‌گیرد و چهار شهرک و ناحیه صنعتی دیگر نیز در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستند.

سلیمانی بیان کرد: همچنین شش شهرک و ناحیه صنعتی نیز در مرحله مکانیابی و انتخاب زمین می‌باشند که از این تعداد، 23 شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط محروم استان می‌باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی تصریح کرد: در حالی که مساحت صنعتی شهرک‌های این استان تا پایان سال 84 تنها یک هزار و 719 هکتار بود، هم‌اکنون این رقم به 3 هزار و 16 هکتار رسیده است.

سلیمانی رشد 42 درصدی واگذاری در شهرک‌های صنعتی را یکی از روش‌های ارزیابی استقبال سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی ذکر کرد و افزود: تا پایان سال 84، در مجموع 2 هزار و 22 قرارداد به مساحت یک هزار و 53 هکتار زمین واگذار کردیم که این رقم تا شش ماهه نخست امسال، 3 هزار و 119 قرارداد و به مساحت 1800 هکتار زمین رسیده است.

سلیمانی همچنین گفت: در حوزه بهره‌برداری از واحدهای تولیدی نیز تا پایان سال 84 مجموعه پروانه‌های مورد بهره‌برداری قرار گرفته، یک هزار و 83 مورد بود که رقم فوق تا شش ماهه نخست امسال به یک هزار و 432 واحد رسیده است.

انتهای پیام/70002/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول