اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری، اداره کل راه و شهرسازی زنجان خبر داد

تخصیص 10 هزار تن نمک برای جاده‌های زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر راهداری، اداره کل راه‏ و ‏شهرسازی زنجان گفت: حجم تخصیص یافته نمک برای جاده‏های استان در فصل سرما 10 هزار تن است.

تخصیص 10 هزار تن نمک برای جاده‌های زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، کلیم‌الله وثوقی ظهر امروز در سالن همایش اداره کل راه‏ و ‏شهرسازی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال‏‌های گذشته حجم بالای نمک‌پاشی درجاده‏‌های استان اختصاص می‌یافت، که به دلیل انتظارات بالای مردم برای باز کردن راه‏ها بوده است.

وی با بیان اینکه نمک عنصری است که تخریب بالایی در آسفالت ایجاد می‏کند، افزود: در سال‌های گذشته 20 هزار تن نمک برای باز کردن راه‏ها در فصل سرما در سطح استان اختصاص یافته بود که در سال‌جاری کاهش خواهد یافت.

مدیر راهداری، اداره کل راه ‏و ‏شهرسازی با تاکید بر اصلاح نگرش مردم توسط رسانه‏ها، یادآور شد: نگرش مردم در تخصیص حجم بالای نمک برای جاده‏ها در فصل سرما نیاز به تغییر دارد چراکه استفاده زیاد از نمک خسارت‏های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

وثوقی به استفاده از نمکپاش‏های اتوماتیک در جاده‏های استان اشاره کرد و افزود: در سال‌جاری از سیستم اتوماتیک نمکپاشی استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال‌جاری برای برفروبی جاده‏ها از مخلوط نمک و ماسه استفاده خواهد شد.

*مدیریت راه‌های زنجان در فصل سرما الویت‌بندی خواهد شد

مدیر راهداری، اداره کل راه‏ و‏ شهرسازی با بیان اولویت‏‌بندی راه‏ها برای بازگشایی و بهسازی در فصل سرما در دستور کار قرار خواهد گرفت افزود: محورهای بسیاری در استان وجود دارد که در فصل سرما امکان بروز مشکل در آن‌ها وجود دارد و نمی‌توان در یک زمان همه آن‏ها را بازگشایی کرد.

وثوقی اضافه کرد: در سال‌جاری برنامه الویت‏بندی راه‏ها برای بازگشایی در فصل سرما اجرایی خواهد شد.

وی در زمینه اعتبارات اداره کل در حوزه راهداری با اشاره به اینکه مجموع اعتبارات راهداری در سال‌جاری نزدیک به 15 درصد افزایش داشته است، افزود: تخصیص اعتبار صورت گرفته در حال حاضر 20 درصد است.

مدیر راهداری، اداره کل راه و شهرسازی با بیان اینکه میزان اعتبار تخصیصی در سال گذشته تا آذر ماه بیش از 60 درصد بود، افزود: اعتبار تخصیصی تا آذر سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی به مدیریت منابع مالی تاکید کرد و گفت: در سال‌جاری تلاش می‌شود پیرو منویات مقام معظم رهبری (ره) در زمینه اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی مناسبی صورت پذیرد.

انتهای پیام/73002/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول