اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

اسرائیل ماهیت وجودی ندارد / آمریکا کمر به نابودی اسلام بسته است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: رژیم صهیونیستی با همدستی آمریکای جنایت‌پیشه کمر به نابودی اسلام بسته است غافل از اینکه اسلام همیشه پایدار است و اسرائیل غاصب ماهیت وجودی ندارد.

اسرائیل ماهیت وجودی ندارد / آمریکا کمر به نابودی اسلام بسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای هوا و فضای سپاه و وزارت دفاع با اشاره به تأکیدات سوره نساء در قرآن مجید به مسلمانان اظهار کرد: در این سوره سه دشمن برای مسلمانان برشمرده شده است.

وی افزود: هوای نفسانی از جمله دشمنان اصلی مسلمانان است و باید همواره نسبت به انجام هر کاری بسنجیم که کارمان با خواسته‌های اسلام مغایرت نداشته باشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: هوای نفسانی انسان‌ها از حب مال دنیا، شهوت و جاه و مقام تشکیل می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به سخنان نبی مکرم اسلام تصریح کرد: کسی که بتواند با هوای نفسانی خود مبارزه کند جهاد اکبر انجام داده است.

وی ادامه داد: پیامبر همواره کسی را که در مقابل هوای نفسانی خود به مبارزه می‌پرداخت فردی شجاع می‌دانست.

استاد برجسته حوزه علمیه قم از دیگر دشمنان مسلمانان را شیطان عنوان کرد و گفت: باید شیطان را شناخت و در مقابله با وسوسه‌های وی آماده بود.

وی به مثلثی که خداوند برای بندگان خود در ابتدای قرآن ترسیم کرده است اشاره و بیان کرد: این مثلث را کفر، نفاق و صهیونیست‌ها تشکیل می‌دهند که باید همواره از آنها دوری کرد.

آیت‌الله نوری همدانی منافق را کسی دانست که در هر رنگ و لباسی و از هر قشری که باشد عمل و سخنانش با یکدیگر متفاوت است.

وی ضلع سوم این مثلث را شیطان دانست و گفت: منافقان امروز خود شیطان هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بعد از مراجعه به قرآن کریم برای زندگی در مسیری درست می‌توانیم از نهج‌البلاغه بهره ببریم تصریح کرد: باید همواره در ابعاد سیاسی، اعتقادی و حکومتی از نهج‌البلاغه به عنوان یک کتاب کامل الگو بگیریم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به خطبه شماره 175 کتاب نهج‌البلاغه بیان کرد: مردم باید همواره از منافقان ترسیده و دوری کنند چرا که آنان لغزیده‌اند و دیگران را نیز کنار خود می‌لغزانند.

وی با بیان اینکه منافقان حزب شیطان هستند افزود: منافقان در برابر حق یک فرض باطل، در مقابل هر زنده یک قاتل و در برابر هر در بسته یک کلید و در برابر هر ظلم یک چراغ می‌سازند که باید از آنان دوری کرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: بعضی‌ها هم کافر و هم منافق هستند که در این ارتباط می‌توان به آمریکای جنایتکار اشاره کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه آمریکا کفر و نفاق را با هم دارد، ابراز داشت: آمریکا در حالی از دموکراسی و حقوق بشر صحبت می‌کند که هیچ یک از گفته‌هایش با عمل او مطابقت ندارد.

وی به جنگ هشت روزه غزه اشاره کرد و بیان داشت: نقشه آنان غلبه صهیونیست‌ها بر مسلمانان بود که با درایت مسلمانان این نقشه شکست خورد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم اذعان کرد: صهیونیست‌ها با آمریکا نقشه کشیده بودند که اسلام را نابود کنند ولی نمی‌دانستند که ما با علم و آگاهی نقشه‌های آنان را بر آب می‌کنیم.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: اسرائیل از بدو پیدایش نامشروع خود تاکنون با جنگ و تخریب خود را حفظ کرده ولی هیچ ماهیت وجودی ندارد.

وی با بیان اینکه باید همواره در مقابل دشمن آگاه و بیدار باشیم، تصریح کرد: در ایران میلیون‌ها بسیجی جان بر کف وجود دارد که نه تنها از مرگ هراسی ندارند بلکه خود را آماده نوشیدن شربت شهادت می‌دانند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید با آگاهی، آمادگی علمی و آمادگی روحی خود را برای جهاد با دشمن آماده کرده و با حرکات خودجوش و رزمایش‌های مختلف شجاعتمان را به رخ دشمن بکشیم.

انتهای پیام/78005/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول