اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت زاهدان:

گنبد آهنی اسرائیل کاغذی شد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت زاهدان گفت: از زمین، هوا و دریا آتش بر روی مردم غزه ریختند اما غافل و فکر نمی‌کردند گنبد آهنی تبدیل به گنبد کاغذی شود.

گنبد آهنی اسرائیل کاغذی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام‌ احمد رهدار ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان اظهار داشت: هر کس یزید را مسلمان بداند بویی از اسلام نبرده‌ است، در سه سال خلافت، سه جنایت بزرگ رخ داد.

وی عمر مجلس قانون‌گذاری را به بلندای عمر بشر خواند و دلیل حضور پیامبران را نشان دادن قانون عنوان کرد و افزود: در زمان جد چهارم پیامبر (ص) یک خانه‌ای به عنوان مجلسی برای حل معضلات مکه مشخص شد که مشکلات در داخل این خانه توسط عاقل‌تر‌ها مطرح و خروجی آن عمل به تصمیمات بود، البته مشهور است چهار ماه حرام رجب، محرم، ذیقعده و ذیحجه در این خانه تصمیم گیری شده‌ است.

امام جمعه موقت زاهدان نیاز بشر را قانون دانست و با تأکید بر ضرورت نبود قانون‌گریزی در همه، عنوان کرد: قانون اسلام و نظام جمهوری اسلامی باید عملی شود چون قانون دین بوده و همه باید به آن تن در‌ دهند، مردم تحمل قانون شکنی کسی را نداشته و قانون و اجرای آن را می‌خواهند.

رهدار با اشاره به نقش مبارزاتی مدرس در راستای قرارداد 1919، به قد علم کردن این نماینده مجلس در برابر این طرح پرداخت و گفت: مرحوم مدرس در دوره پنجم مجلس، طرح استیضاح رضاخان را به مجلس کشاند، این بیداری، از مجلس شورای اسلامی ما انتظار می‌رود و این آگاهی باید از سمت ما باشد تا نمایندگانی که خلق‌ و‌ خوی مدرسی دارند انتخاب کنیم.

وی ضرورت نمایش عمل به وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در داخل و خارج کشور لازم خواند و این مجلس را معرف چهره مردم شریف دانست و بیان داشت: یک نماینده باید نماد و معرف شهر حوزه انتخابی خود باشد.

امام جمعه موقت زاهدان حضور به موقع در صحنه، قانون‌گذاری و نظارت بسیار دقیق را از جمله وظایف نمایندگان برشمرد و گفت: نماینده مجلس شورای اسلامی باید این وظایف را به نحو احسن و به زیبایی تمام اجرا کرده و دین خود را نسبت به خون شهدای اسلام ادا کند.

رهدار قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را بهترین قانون اساسی موجود در دنیا عنوان کرد و افزود: شهید بهشتی با قلم زیبای اسلامی خود قانون اساسی تصویب کرد که می‌توان ادعا کرد که در جهان بهترین قانون اساسی است، در این قانون همه مردم به عدالت دیده شده و در سایه اسلام این قانون تصویب شد که همه ما مکلف به اجرای آن هستیم.

وی علت وقوع جنگ هشت روزه اخیر غزه را نزدیکی به انتخابات اسرائیل تحلیل کرد و بیان داشت: اسرائیلی‌ها به زعم خود در آستانه انتخابات خواستند یک حرکت و جنگی در منطقه داشته باشند تا قدرت خود را نشان دهند، از زمین، هوا و دریا آتش بر روی مردم غزه ریختند اما غافل بودند که این‌بار با دفعات قبل متفاوت است، فکر نمی‌کردند گنبد آهنی تبدیل به گنبد کاغذی شود.

خطیب جمعه موقت زاهدان ادامه داد: دست به دامن این‌ و ‌آن شدن اسرائیلی‌ها در روز‌های چهارم و پنجم جنگ برای پایان یافتن آن بود، امروز غزه 45 کیلومتری تفکر نیل تا فرات را از آنها گرفت، موشک‌های فجر 3 و 5 به راحتی مراکز هسته‌ای و نظامی تلاویو را هدف قرار داد و ملت اسرائیل چند روزی به خانه‌‌هایشان نرفتند و در اماکن امن بودند، مردم آنها نمی‌خواهند آنجا زندگی کنند و در صدد ترک از آن سرزمین هستند.

رهدار پیروزی مردم غزه را پس از پذیرفتن تمام شروط مقاومت توسط اسرائیل پیروزی ملت مسلمان دانست.

انتهای پیام/75002/خ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول