اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام نقویان:

مقاومت حق اسرائیل را کف دستش گذاشت

خبرگزاری فارس: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: دلاورمردان فلسطین با موشک‌باران شهرک‌های صهیونیستی حق اسرائیلی‌های غاصب را کف دست آنها گذاشتند.

مقاومت حق اسرائیل را کف دستش گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقویان در جمع زائران و عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه رشوه غذای آلوده است، تصریح کرد: اگر مملکتی حسینی بود 3 هزار میلیارد تومان پول اختلاس نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) صبح روز عاشورا به یاران خود گفت اگر به کسی بدهکار هستید از لشکر خارج شوید و بدهی خود را پرداخت کنید، اظهار کرد: متاسفانه امروز برخی افراد بدهکار به جای اینکه قرض خود را بدهند، به زیارت کربلا می‌روند و حقه بازی می‌کنند در حالی که امام حسین (ع) گفت اگر بدهکار هستید در کنار من نمانید.

لشکر عمر بن سعد نمازخوان بود

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه فرهنگ حسینی درخشان است، تصریح کرد: در لشکر عمر بن سعد بسیاری از افراد اهل نماز بودند اما مقابل امام حسین (ع) تیغ کشیدند و امروز هم باید گفت از این نوع افراد در جامعه حضور دارند که این نشان می‌دهد باید هوشیار بود.  

نقویان با تاکید بر اینکه فرهنگ حسینی از قرآن سرچشمه می‌گیرد، اظهار کرد: کسی که از فرهنگ حسینی دور باشد مرده متحرک است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب‌شناسی مراسم‌های عزاداری پرداخت و تصریح کرد: نباید فقط به سینه زدن و اشک اکتفا کرد و از توحید ناب حسینی که تبلور علمی آن در دعای عرفه است، غافل شد. 

حضور دسته‌های عزاداری در وقت نامناسب واجب نیست

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه برخی هیئت‌های مذهبی دسته عزاداری را در وقت نامناسب در خیابان راه می‌اندازند، خاطرنشان کرد: به دلیل حضور این دسته‌های عزاداری در خیابان‌ها ترافیک ایجاد می‌شود و اگر بیماری نیاز به بیمارستان داشته باشد، باید مدت‌ها معطل شود و رسیدگی به جان انسان بیمار واجب‌تر از دسته عزاداری مستحب است.

نقویان با انتقاد از فرهنگ شهروندی برخی افراد گفت: ما ادعا می‌کنیم کشور امام زمان (عج) داریم، اما برخی افراد در نزدیک عوارضی‌ها و خیابان‌ها زباله‌های خودرو و منزل خود را روی زمین می‌اندازند.  

آمریکا به دنبال تفرقه میان شیعه و سنی است

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای طلبه‌ای افغانی که خود را شیعه معرفی کرده به مقدسات اهل تسنن توهین می‌کند، اظهار کرد: این شبکه را آمریکایی‌ها حمایت می‌کنند و هدف آن‌ها ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی است.  

سلاح امام زمان (عج) فوق مدرن است

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله سلاح امام زمان (عج) هنگام ظهور اشاره کرد و افزود: در روایات نقل شده است امام زمان (عج) با شمشیر ظهور‌ می‌کند، اما شمشیر نماد سلاح روز است و ایشان با آخرین سلاح‌های فوق مدرن ظهور خواهد کرد.

نقویان همچنین در ادامه به مقاومت مردم غزه در جنگ هشت روزه اشاره و تصریح کرد: دلاورمردان فلسطین با موشک‌باران شهرک‌های صهیونیستی حق اسرائیلی‌های غاصب را کف دست آنها گذاشتند.

وی اضافه کرد: جنگ اسرائیل با حزب الله 33 روز، با غزه 22 روز و در جنگ اخیر هشت روز به طول انجامید و ان‌شاءالله در جنگ یک روزه دیگری پایان این رژیم منحوس رقم می‌خورد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در حوزه علمیه آثار و تحقیقات علمی بسیاری تولید می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه مردم کمتر از آثار حوزه علمیه بهره می‌برند و تحقیقات فاخر علمی در میان مردم حضور کم رنگی دارد که طلاب باید بتوانند این آثار را در جامعه منتشر کنند.

آثار تحقیقاتی حوزه به جامعه منتشر شود

نقویان با تاکید بر اینکه اگر کتاب‌های بسیاری تولید شود اما به خانه‌های مردم نرسد هیچ فایده‌ای ندارد، اضافه کرد: بنده که شخص خاصی نیستم اما اگر در جایگاه مراجع بودم حضور برخی طلاب را به دروس ممنوع اعلام می‌کردم تا به دنبال تبلیغ دین در نقاط مختلف کشور بروند و آثار تحقیقاتی حوزه را به دست مردم و جامعه برسانند.

انتهای پیام/78008/ب/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول