اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر تاریخ اسلام:

جنایات وهابیون در سوریه در راستای فرمانبرداری از اسرائیل است

خبرگزاری فارس: پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: وهابیون برای از بین بردن پایگاه مقاومت سوریه به هر جنایتی دست می‌زنند تا بتوانند در راستای فرمانبرداری از آمریکا و اسرائیل شیعه را از بین ببرند.

جنایات وهابیون در سوریه در راستای فرمانبرداری از اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین رجبی‌دوانی در همایش «خورشید روی نی» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: هر جا که خواص به موقع برای حفاظت از دین اسلام تصمیم نگرفتند، موجب خسارت‌های جبران ناپذیری در دین اسلام شدند که پشیمانی آنان بعد از بروز این خسارت‌ها هیچ فایده‌ای نداشته است.

وی عدم تصمیم‌گیری به موقع خواص را از جمله دلایل واقعه کربلا دانست و بیان کرد: این افراد باید در لحظه‌های حساس و سرنوشت‌ساز برای نجات دین اسلام به موقع تصمیم‌گیری می‌کردند تا بتوانند از ارزش‌ها و عقاید دین اسلام به خوبی محافظت کنند.

رجبی‌دوانی با اشاره به اینکه بعد از 50 سال از رحلت پیامبر اسلام (ص) جامعه اسلامی نوه بزرگوار ایشان را در کربلا به شهادت رساندند، ابراز داشت: اکنون باید این واقعه تلخ برای آحاد جامعه به درستی تفسیر و تبیین شود تا با شناخت علت‌های وقوع کربلا، این واقعه تلخ به صورت‌های مختلف در تاریخ جامعه اسلامی تکرار نشود.

پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به اینکه قبل از پیامبر اکرم (ص) مردم در جهالت بودند به طوری که بر مسایل قبیله‌گرایی تعصب داشتند و بارها با یکدیگر جنگ می‌کردند، ابراز داشت: این پیامبر بزرگوار با تغییر این نگرش‌ها آنان را به برادری دعوت کرد که تحقق این امر نشانگر تغییر ارزش‌ها در زمان ایشان بوده است.

وی ادامه داد: بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) این ارزش‌ها و نگرشها تغییر یافت و آنان به دوره جهالت برگشتند و برای کسب قدرت و منافع اقتصادی با یکدیگر رقابت کردند.

رجبی‌دوانی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) به امت اسلامی سفارش می‌کرد اهل بیت (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات آنان از انحرافات است که متأسفانه بعد از رحلت ایشان ارزش‌های معنوی در جامعه اسلامی کم‌رنگ و آنان برای کسب قدرت و مال با یکدیگر رقابت می‌کردند و همین امر موجب جهالت و گمراهی آنان شد.

استادیار دانشگاه جامع امام حسین (ع) با بیان اینکه وهابیون و سعودی‌ها خود را قرآنی می‌دانند و کتاب‌های قرآنی فاخر و نفیسی را چاپ می‌کنند، عنوان کرد: آنان برای از بین بردن پایگاه مقاومت سوریه به هر جنایتی دست می‌زنند تا بتوانند شیعه را از بین ببرند چرا که شیعیان را سنگ راه خود در فرمانبرداری از آمریکا و اسرائیل می‌دانند.

پژوهشگر تاریخ اسلام متذکر شد: وهابیون با کشتن شیعیان در عراق تلاش می‌کنند تا شیعیان را به اقلیت برسانند که این رفتارهای ناشایست به دلیل بی‌‌تفاوتی آنان به قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه وهابیون و سعودی‌ها کودک سه ساله شیعه را در سوریه دار می‌زنند و این اقدام خود را عبادت الهی می‌دانند، گفت: آنان به ظاهر خود را اهل نماز و قرآن کریم می‌دانند چرا که سجده عبادی آنان حمایت از اعمال زشت آمریکا و اسرائیل است که به این راحتی مسلمانان را می‌کشند.

رجبی‌دوانی اذعان داشت: وهابیون و سعودی‌ها که خود را معتقد به نماز و قرآن کریم معرفی می‌کنند به راحتی کودکان و مسلمانان شیعه را قتل عام می‌کنند که این نشانگر افکار پلید و شیطانی آنان است که در ظاهر خود را مؤمن و معتقد به خدا معرفی می‌کنند و در باطن برای کسب قدرت و مال از آمریکا و اسرائیل حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/77009/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول