اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرای طرح گفتمان دینی استان اردبیل خبر داد

برگزاری 20 گفتمان دینی ویژه مدارس دخترانه اردبیل

خبرگزاری فارس: دبیر اجرای طرح گفتمان دینی استان اردبیل از برگزاری 20 گفتمان دینی ویژه مدارس دخترانه اردبیل در محرم سال جاری خبر داد.

برگزاری 20 گفتمان دینی ویژه مدارس دخترانه اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، شهرام محمدی اظهار داشت: گفتمان‌های دینی اجرا شده با محوریت ماه محرم و امر به معروف و نهی از منکر در بین دانش‌آموزان دختر در ناحیه یک و دو مدرسه اردبیل برگزار شد.

وی مهم‌ترین اهداف برگزاری این گفتمان‌ها را احیا و ارتقای معارف و بصیرت دانش‌آموزان در خصوص وقایع عاشورا و اهداف قیام امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: در این گفتمان‌ها بیشتر به موضوع رعایت حجاب و نماز از دید امام حسین (ع) اشاره شد.

دبیر اجرای طرح گفتمان دینی استان اردبیل بیان داشت: نماز ظهر عاشورا خود نمونه‌ای بارز از توجه امام حسین (ع) به انجام واجبات مخصوصاً نماز بود، پس جوانان نیز با تأسی از آن امام مظلوم باید به رعایت اصول و ارزش‌های اسلامی بیشتر از قبل توجه داشته باشند.

این گفتمان‌ها در دهه اول محرم در اردبیل برگزار شد.

همچنین گفتمان دینی «حجاب در فرهنگ دینی» به همت اداره تبلیغات اسلامی نیر در این شهرستان برگزار شد.

در این گفتمان زهرا شاهدی یکی از اساتید گفتمان در سخنانی اظهار داشت: با توجه به تأثیر متقابل ظاهر و باطن بر یکدیگر، بین حجاب و پوشش ظاهری و عفت و حیای باطنی ارتباط وجود دارد به این مفهوم که هر چه حجاب و پوشش ظاهری بیشتر و بهتر باشد، در تقویت و پرورش عفت، تأثیر بیشتری دارد و هر چه عفت درونی و باطنی بیشتر باشد، حجاب و پوشش ظاهری هم بیشتر و بهتر خواهد بود.

وی ادامه داد: اسلام زن را انسانی کامل و دارای همه حقوق و مسئولیت‌های بشری می‌داند که می‌تواند با حفظ و پرورش گوهر وجود خود به بالاترین موقعیت‌های معنوی پرواز کند.

شاهدی ادامه داد: زن در این جایگاه کوثر، یعنی سرچشمه همه خوبی‌ها و برکات دنیا و آخرت است و پیامبر خدا هم بر دست او بوسه می‌زند، برای همین است که زن گوهری است که باید قدر دانسته شود و به ابزاری برای هوسرانی و خدمتکاری برای مردان تبدیل نشود.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ حجاب و عفاف در جامعه در راستای سعادت فردی، خانوادگی و اجتماعی ابراز داشت: شما دختران به عنوان مادران آینده بایستی هم حجاب و هم عفت خود را حفظ کنید تا در آینده بتوانید تعریفی از حجاب بر فرزندانتان بازگو کرده و آنها را راهنمایی کنید.

انتهای پیام/62004/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول