اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام:

برپایی گفتمان‌های دینی از ضروریات جامعه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه دوست داشتن اولیای الهی به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه باید آن را ترویج دهیم، گفت: برپایی گفتمان‌های دینی از ضروریات جامعه است.

برپایی گفتمان‌های دینی از ضروریات جامعه است

حجت‌الاسلام محمد کاروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی که برپا دارنده شعائر اسلامی است در مناسبت‌های مختلف باید به برگزاری گفتمان‌های دینی توجه ‌شود.

وی ادامه داد: این گفتمان‌ها باید از سوی دانشجویان، علما، اساتید و ... برگزار شود تا شعائر دینی و اسلامی بیش از گذشته ترویج یابد.

این روحانی اضافه کرد: چهار رخداد در جهان اسلام بسیار اثرگذار است، یکی از این رخدادها بعثت پیامبر بوده، دومین رخداد نیز موضوع عاشورا و سومین، عید غدیر و چهارمین نیز ظهور آقا امام زمان (عج) است.

کاروند تصریح کرد: این چهار عنصر سبب حیات اسلام و ماندگاری اسلام شده و خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: در دهه ولایت برنامه‌های مختلفی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در مناطق مختلف استان برپا شد.

وی ادامه داد: روایات زیادی در خصوص برپایی جشن‌های عید غدیر است مبنی بر اینکه پیامبر اکرم فرمودند که هر کتابی عنوانی دارد و عنوان کتاب مومن حب و دوستی حضرت علی (ع) است.

این مسئول اضافه کرد: شرط اولیه ایمان هر مومن و مسلمان محبت به حضرت امیرالمومنین حضرت علی (ع) است.

کاروند تصریح کرد: این محبت به عنوان یک رکن در همه قلوب مسلمانان قرار دارد اما محبت به حضرت علی (ع) تنها در قلب کفایت نمی‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: اسلام دستور داده که شعائر را باید به پا داشت و دوست داشتن اولیای الهی به تنهایی کفایت نمی‌کند بلکه باید آن را ترویج دهیم.

انتهای پیام/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول