اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

15 و 16 آذر برگزار می‌شود

رزمایش دفاع از کوی و برزن در فومن

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه فومن از برگزاری رزمایش دفاع از کوی و برزن به منظور نمایش توان نظامی و دفاعی بسیجیان این شهرستان در 15 و 16 آذرماه خبر داد.

رزمایش دفاع از کوی و برزن در فومن

علی توشه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به برگزاری رزمایش مذکور اظهار کرد: رزمایش دفاع از کوی و برزن با استفاده از توان رزمی بسیجیان فومن در تاریخ 15 و 16 آذر جاری در سطح این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ساختار سپاه در سال‌های اخیر تغییراتی داشته است، تصریح کرد: در این ساختار جدید سپاه فومن دهها گردان عاشورایی پایگاه‌محور و چند گردان الزهرا (س) پایگاه‌محور تشکیل شده است که در کنار آنها گردان‌های واکنش سریع با نام گردان بیت‌المقدس نیز در سپاه فومن سازماندهی شده‌اند.

این مسئول با تصریح بر اینکه گردان واکنش سریع در شرایطی که شهر تهدید می‌شود وارد عمل خواهد شد، افزود: تهدیدات به صورت طبیعی و مصنوعی خواهند بود که سیل، زلزله و حوادث غیر مترقبه است و تهدیدات مصنوعی نیز همان تهدیدات ایجاد شده دشمن محسوب می‌شود و هر نوع تهدیدی اگر برای شهرستان صورت گیرد این گردان‌ها با آن مقابله می‌کنند و موجب بازدارندگی می‌شوند.

توشه، برگزاری رزمایش مذکور را به منظور تمرین و نمایش قدرت دفاعی و نظامی بسیجیان فومن اعلام کرد و گفت: در این رزمایش دو روزه بسیجیان فومن تمرین می‌کنند تا در صورت تهدید دشمن این توانمندی را داشته باشند که حتی بدون اتکا به شهرهای همجوار با دشمن مبارزه کنند.

وی با اشاره به اینکه نوع رزمایش با نوع تهدیدات جدید دشمن طراحی می‌شود، خاطرنشان کرد: سپاه بدون وابستگی، دکترین و راهبرد خود را در مقابله با انواع تهدیدات جدید دشمن طراحی می‌کند که این یکی از نقاط قوت و قدرت دفاعی سپاه است.

فرمانده سپاه فومن یادآور شد: امروزه در مقابله با نوع تهدیدات دشمن که برای انقلاب به وجود می‌آید باید دفاع جنگ نامتقارن و ناهمگون را تمرین کنیم که در این نوع جنگ هر شهری بدون وابستگی از محدوده جغرافیایی خود دفاع می‌کند.

انتهای پیام/2300/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول