اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان:

مـدیـران بـاید در ابـعاد مـلی برای تـوسعه چـابـهار برنـامه‌ریزی کنند

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مدیران باید در برنامه‌ریزی‌های خود به صورت کلان و فراتر از یک شهرستان برای چابهار به عنوان پیشانی توسعه شرق کشور و همچنین کشورهای همجوار، برنامه‌ریزی کنند.

مـدیـران بـاید در ابـعاد مـلی برای تـوسعه چـابـهار برنـامه‌ریزی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی دوشنبه شب در جمع معتمدان و اعضای شورای اداری شهرستان چابهار اظهار داشت: توسعه شهرستان استراتژیک و مهم چابهار بستر ساز توسعه همه جانبه استان، کشور و همچنین کشورهای همسایه است و این مهم با پیگیری‌های مسئولان ارشد کشوری در آینده نزدیک به طور حتم موجب می‌شود تا شهرستان چابهار پیشانی توسعه یافتگی ایران اسلامی در منطقه شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس مدیران باید در تفکرات خود اصلاحاتی را انجام دهند زیرا اگر ابعاد برنامه‌ریزی آنها فقط محدود به شهرستان چابهار شود، این برنامه‌ها محکوم به شکست خواهد بود و اگر مدیران خواهان توسعه همه جانبه و با سرعت چابهار هستند در ابعاد ملی برای رشد و مدیریت شهرستان بندری چابهار برنامه‌ریزی هدفمند برخاسته از تحقیقات کاربردی را آغاز کنند تا ریل گذاری توسعه شتاب‌دار چابهار آغاز شود.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تفاوت مدیریت در چابهار نسبت به سایر شهرستان‌های استان را تنها در امر دید وسیع و ملی مدیران برشمرد و بیان داشت: مدیران در سایر شهرستان‌های استان محدود به وسعت محل استقرار خود برنامه‌ریزی می‌کنند اما این مهم در چابهار که یک شهرستان استثنایی با ظرفیت‌های مختلف است نباید اینگونه باشد و مدیرانی که اینگونه باشند در چابهار نمی‌توانند موفق باشند.

حمیدی تنها راه رساندن چابهار به جایگاه واقعی آن را برنامه‌ریزی علمی و کاربردی در ابعاد استانی و ملی برای شهرستان چابهار به عنوان پیشانی توسعه کشور عنوان کرد و افزود: راز مدیریت موفق در چابهار، داشتن دید وسیع به همراه روحیه کار جهادی است تا در مقابل مشکلات، جهادگونه وارد میدان شوند و این ذخایر خدادادی را در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه منطقه به‌کار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش امنیت موجود در استان و به ویژه شهر حساس چابهار را ثمره میوه شیرین وحدت، اتحاد و همدلی بین شیعه و سنی برشمرد و گفت: تحرکات دشمنان ضد نظام به خوبی نمایانگر تمرکز آنها بر شهرستان چابهار دارد و در این راستا در تلاش هستند تا روند توسعه یافتگی این شهرستان را با چالش‌های امنیتی مواجه کنند زیرا آنان به خوبی می‌دانند رشد و توسعه چابهار عامل جذب سرمایه و رفاه در استان را به همره خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: آنان می‌خواهند این استان روی رفاه، آبادانی و امنیت در قالب توسعه را نبیند و همین تفکر به خوبی نشان می‌دهد این افراد هیچ هدفی جز مقابله با نظام مقتدر جمهوری اسلامی نداشته و فقط در قالب شعارهایی پوشالی سعی دارند خود را حامی برخی قومیت‌ها نشان دهند و این در حالی است که مردم به خوبی آگاهند و دشمنان بدانند ایران مقتدر بزودی با برنامه‌ریزی‌های دقیق، سیستان و بلوچستان و به ویژه شهرستان چابهار را به عنوان شاهراه اقتصادی کشور و منطقه‌ایی مبدل خواهد کرد.

عضو شورای تأمین استان سیستان و بلوچستان با اشاره به حضور دوشادوش برادران اهل سنت در کنار برادران شیعه توانست امنیتی قابل توجه را برای عزاداران حسینی در استان و چابهار به ارمغان آورد و به یاری خداوند با اقدامات دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و نظامی شاهد وجود امنیتی پایدار در جامعه هستیم که همدلی مسئولان و مردم بسیاری از برنامه‌ریزی‌های معاندین را در نطفه خفه و فضا برای اعمال تروریستی پیدا نکرده و نخواهد کرد.

حمیدی با انتقاد به برخی از مدیرانی که فکر می‌کنند فقط در ساعت اداری باید در خدمتگزاری به مردم حاضر باشند افزود: خدمت به مردم در این نظام، افتخار است و مدیران باید خود را از قالب‌های اداری که منجر به بی‌اعتمادی مردم از حکومت می‌شود خارج کنند.

وی تصریح کرد: این جای بسی تأسف دارد که برخی مدیران فقط در ساعت اداری پاسخگوی مشکلات مردم باشند و خارج از وقت اداری از خدمتگزاری به مردم دوری کنند و آیا این است رسم و شأن یک مدیر در جامعه اسلامی؟

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان معتقد است: با توجه به تشدید تحریم‌های پوشالی دنیای غرب بر ضد نظام، مدیران ما باید حائز ویژگی کار کردن جهادی و شبانه‌روزی و همچنین صرفه‌جویی هدفمند در هزینه‌ها را باید مدنظر و مورد توجه جدی قرار دهند در این راستا از تمام فرصت‌ها برای افزایش رضایتمندی مردم و ناامید کردن دشمنان داخلی و خارجی بهره گرفت.

* هر گونه حرکتی که وحدت منطقه را به چالش کشاند محکوم است

نماینده عالی قوه قضاییه در سیستان و بلوچستان در نشست شورای اداری شهرستان چابهار در جمع معتمدان و بزرگان تصریح کرد: امروز کوچک‌ترین حرف، قلم و حرکتی که بخواهد خواسته یا ناخواسته وحدت را مورد چالش قرار دهد به شدت محکوم و مصداق واقعی خیانت به شمار می‌آید و بر همین اساس عملکرد مدیران دستگاه‌های مختلف باید در راستای تقویت بیش از پیش وحدت و همدلی در جامعه باشد و اگر بر خلاف منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کنند به طور حتم باید این دنیا و در آخرت پاسخگوی اعمال تفرقه انداز خود باشند.

حمیدی یادآور شد: نظام از انتقادهای سازنده همواره استقبال کرده و معتقدیم بیان بدون غرض ورزی مشکلات و کمبودها می‌تواند مدیران را در خدمتگزاری بهتر یاری کند.

فرماندار چابهار نیز در ادامه در جمع اعضای شورای اداری شهرستان ضمن تقدیر از زحمات همه مسئولان متولی برقراری امنیت عزاداران حسینی اظهار داشت: برادران اهل سنت همانند گذشته با حضور خودجوش در مراسم‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) به گونه‌ایی بود که این عزیزان با تأمین امنیت عزاداران حسینی بار دیگر نشان دادند همدلی و اتحاد شیعه و سنی تحت هیچ شرایطی گسستنی و جدا شدنی نبوده و نخواهد بود.

ایرج حیدری تصریح کرد: بدخواهان به خوبی دریافتند این حضور با بصیرت برادران اهل سنت همپای عزادارن شیعه به معنی این است در ایران اسلامی همه یکدل زیر بیرق مقام عظمای ولایت قرار دارند و به هیچکس اجازه ایجاد ناامنی و سوء استفاده نخواهند داد.

وی یادآور شد: به طور حتم این همراهی و همدلی می‌تواند بسیاری از تهدیدات را به فرصت‌های طلایی در راستای عمران و افزایش رفاه جامعه به‌کار گرفت و با توجه به آغاز جهش شتاب دار توسعه شهرستان چابهار، در آینده نزدیک مردم صبور و ولایتی این شهرستان آنه طور که شایسته هست از امکانات و توانمندی‌های آن بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/7500/صا/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول