اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان زابل:

منطقه ویژه اقتصادی سیستان مکمل منطقه آزاد چابهار است

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: منطقه ویژه اقتصادی سیستان به عنوان مکمل منطقه آزاد چابهار، حلقه تکمیلی ترانزیت کالا را به افغانستان و آسیای میانه کامل می‌کند.

منطقه ویژه اقتصادی سیستان مکمل منطقه آزاد چابهار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، هوشنگ ناظری در جلسه مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در فرمانداری زابل اظهار داشت: در ارتباط با مسائل سیستان، موضوعات متفاوتی در بخش‌های مختلف داریم که مهم‌ترین مشکل سیستان بحث اشتغال، بیکاری و کمبود درآمد است.

وی به اثرگذاری مشکلات و نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف شهرستان اشاره کرد و افزود: مشکل اشتغال در بعضی بخش‌ها اثر گذاشته و موجب بروز برخی ناهنجاری‌ها در منطقه شده که به این علت از همان ابتدا رویکرد فرمانداری زابل را بر پایه توسعه اقتصادی قرار داده‌ایم.

رئیس شورای اداری شهرستان زابل توسعه اقتصادی را مبتنی بر ایجاد اشتغال دانست و گفت: در این راستا در ادوار گذشته اقداماتی شده و برنامه‌هایی هم در دستور کار قرار دارد که توسط دستگاه‌های اجرایی در حال انجام و پیگیری است.

ناظری منطقه ویژه اقتصادی زابل را مکمل منطقه آزاد چابهار خواند و بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در توسعه اقتصادی، بهره‌مندی منطقه از تلاش‌ها و اهتمام مسئولان است.

وی تصریح کرد: تلاش مسئولان و همکاری آنها نقش مهمی در عبور از بن بست‌ها و تنگناهای سیستان دارد که یکی از موضوعات مهم مورد پیگیری حال و گذشته، بحث منطقه ویژه اقتصادی در زابل است که به عنوان مکمل منطقه آزاد چابهار حلقه تکمیلی ترانزیت کالا را به افغانستان و آسیای میانه کامل می‌کند.

رئیس شورای تأمین شهرستان زابل به زمان تصویب منطقه اقتصادی زابل اشاره کرد و گفت: مصوبه منطقه ویژه اقتصادی سیستان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و پس از آن هم مورد تأیید شورای نگهبان و سپس به دولت ابلاغ شد این موضوع برای شهر جدید رامشار و میلک نیز طراحی شده که هم از مزیت مرز و هم به لحاظ زیرساخت‌های منطقه بهره‌مند خواهند شد، البته تمام اراضی تعیین شده به تصویب هیئت دولت هم رسیده است.

انتهای پیام/75002/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول