اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

وحدت لازمه رشد و پویایی نظام است / دسته دسته شدن به نظام ضربه می‌زند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان فردوس گفت: وحدت و یکپارچگی لازمه رشد و پویایی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وحدت لازمه رشد و پویایی نظام است / دسته دسته شدن به نظام ضربه می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا بابایی ماهانی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان فردوس اظهار کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با حفظ وحدت، تضمین کننده سلامت انقلاب اسلامی و راه عبور از فتنه‌های دشمن است.

وی با تاکید بر ضرورت وحدت میان مسئولان افزود: اتحاد بین گروه‌های سیاسی و اقشار مختلف جامعه اهمیت زیادی دارد چرا که در طول تاریخ هر جا دسته دسته شدیم متحمل ضررهای زیادی نیز بودیم.

وی با اشاره به خطبه حضرت زینب(س) در کوفه و همچنین نقش آن حضرت در بهره‌برداری از واقعه کربلا تصریح کرد: این بانوی با عظمت علاوه بر ویژگی‌هایی مانند عفّت، صبر، عقیله بنی‌هاشم و شریکةالحسین بودن نقش سرنوشت‌سازی در نهضت کربلا و حفظ این قیام عظیم داشت.

امام جمعه فردوس حضرت زینب(س) را ادامه‌دهنده نهضت عاشورا دانست و یادآور شد: این بانوی بزرگوار پس از شهادت امام حسین(ع) توانست رسالت خویش را در کوفه و شام به خوبی انجام و با استفاده از فرصت‌ها ضربه‌هایی کاری بر دشمن وارد کند.

بابایی ماهانی‌نژاد گفت: حضرت زینب(س) با خطبه‌های آتشین خویش، تبلیغات دروغین بنی‌امیّه را خنثی و مردم کوفه را به خاطر پیمان‌شکنی‌ از خواب غفلت بیدار و با برملاکردن هیاهوی تبلیغات دروغین یزید در میان مردم شام زمینه انقلاب را در کوفه و شام فراهم کرد.

*دانشجویان با تحلیل سیاسی جبهه‌بندی‌های دنیا را بشناسند

امام جمعه فردوس افزود: دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسى داشته باشد تا جبهه‏بندی‌هاى دنیا را بشناسد و بفهمد امروز دشمن کجاست و از کجا و با چه ابزارى حمله مى‏کند.

بابایی ماهانی‌نژاد با اشاره به کشتار دانشجویان در آستانه سفر نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا پس از کودتای 28 مرداد در 16 آذر سال 32 تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاهیان در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامی موثر و شاخص بوده‌اند و با احساس مسئولیت و تعهد نسبت به جامعه می‌نگریستند.

وی با تبریک 16 آذر روز دانشجو و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو یادآور شد: دانشجویان همواره منشأ نشاط، حرکت جدید و راه‌گشای مسائل هستند.

امام جمعه فردوس همچنین از برگزاری سی‌‌ و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در این شهرستان خبر داد و گفت: این مسابقات از سوی اداره اوقاف و امور خیریه و با حضور بیش از 300 نفر در رشته‌های مختلف قرآنی برگزار می‌شود.

بابایی ماهانی‌نژاد از حضور با نظم و انضباط هیئت‌های مذهبی به سبب برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) و همچنین برگزاری پرشور نماز ظهر عاشورا و روحانیت شهرستان فردوس تقدیر کرد.

انتهای پیام/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول