اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستان این مادر بوی بهشت می‌دهد

حکایت خانواده شهیدی که رهبر انقلاب 3 بار به دیدارشان رفت

خبرگزاری فارس: مادر شهیدان جنیدی چهار پسرش را در راه اسلام تقدیم کرد و اکنون در پیشوا به دور از هیاهوها زندگی می‌کند، صبر و بخشش خانواده این شهیدان تا جایی بود که رهبر انقلاب سه بار برای ملاقات با این خانواده به ورامین سفر کردند.

حکایت خانواده شهیدی که رهبر انقلاب 3 بار به دیدارشان رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران لحظاتی پیش مسئول بسیج طلاب و امور روحانیون سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) به همراه حجت‌الاسلام باقر تاجیک مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پیشوا و جمعی از بسیجیان این شهرستان با حضور در حوزه علمیه خواهران شهرستان پیشوا با مادر شهیدان جنیدی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

در این دیدار که به‌مناسبت هفته بسیج و ایام ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش صورت گرفت، حسن درویشی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پیشوا، فرمانده حوزه بسیج طلاب و روحانیون و مسئول روابط‌عمومی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پیشوا حضور داشتند.

 

نگاهی به خانواده شهیدان جنیدی

بتول جنیدی، مادر شهیدان جنیدی، 15 ساله بود که به عقد پسرعمویش حاج احمد جنیدی درآمد و همراه او از پیشوای ورامین به قم رفت. حاج احمد جنیدی در حوزه‌ علمیه قم، طلبه بود. آن دو زندگی ساده‌ای را شروع کردند و صاحب چهار پسر شدند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، احمد جنیدی امام‌جمعه شهرستان رودسر شد و با خانواده‌اش به آنجا رفت. با شروع جنگ تحمیلی نخست نصرالله و سپس رضا و محمد به جبهه رفتند که هر سه شهید شدند و آخرین پسر خانواده یعنی عبدالحمید نیز بعد از جنگ و پس از مدت‌ها تحمل درد و رنج ناشی از مسمومیت شیمیایی در سال 79 به شهادت رسید.

خانم جنیدی که مدیر و موسس مدرسه علمیه خواهران فاطمیه در پیشوای ورامین است، در حال حاضر هیچ فرزندی ندارد و با عروسش همسر شهید محمد جنیدی زندگی می‌کند.

سال 77 درست قبل از رحلت حاج احمد جنیدی بود که برای نخستین بار رهبر معظم انقلاب برای عیادت از وی به پیشوای ورامین، محل زندگی این خانواده رفت. ‌یک روز از هفتمین شب درگذشت حاج عبدالحمید می‌گذشت که این خانواده برای دومین بار میزبان رهبر خویش شد که این مرتبه برای عرض تسلیت به خاطر شهادت پسر چهارم خانواده بود.

رهبر معظم انقلاب در آن دیدار جمله‌ای در تکریم این خانواده فرموده و نوشتند: «یاد شهیدان و صالحان این خانواده را همواره شاخص راه خود قرار دهید و با همان همت و انگیزه به سمت همان هدف که اعتلای کلمه اسلام است پیش بروید. خداوند شما و همه را موفق فرماید.»

اما حضور سومین بار رهبر معظم انقلاب در منزل شهیدان جنیدی خود حکایت دیگری است از توجه مقام معظم رهبری به خانواده شهیدان جنیدی. نصرالله جنیدی فرزند شهید عبدالحمید در خرداد سال 90 بر اثر سانحه‌ای به دیار باقی شتافت و همین موضوع رهبر انقلاب را بر آن داشت تا برای تسلیت گفتن به این خانواده به ورامین بروند.

معظم‌له در زیر عکس جوان تازه درگذشته نوشتند: «بسم‌الله‌الرحمن الرحیم؛ خداوند متعال رحمت و فضل خود را بر خانواده شاکر و پرگذشت و با اخلاص جنیدی روزافزون فرماید؛ درجات مرحوم حجت‌الاسلام جنیدی و فرزندان شهیدش و جوان عزیز تازه درگذشته را متعالی سازد و به بانوی محترم جنیدی و دیگر بازماندگان صبر و سکینه عنایت کند.»

انتهای پیام/2462/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول