اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح سپاس

9 هزار نفر از خانواده شهدای استان مرکزی تکریم شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی از دیدار و گفت‌وگو با 9 هزار و 190 نفر از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در قالب طرح سپاس (مراجعه خادم به مخدوم) طی شش ماهه گذشته خبر داد.

9 هزار نفر از خانواده شهدای استان مرکزی تکریم شدند

حجت‌الاسلام حسن هنرمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: طرح سپاس یکی از مهم‌ترین طرح‌های بنیاد شهید در راستای تکریم مقام شامخ خانواده شهدا و جانبازان است که امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این مدت علاوه بر دیدار با 3 هزار و 657 نفر از والدین شهدا در قالب طرح سپاس با یک هزار و 52 نفر از همسران شهدا، 4 هزار و 572 نفر از جانبازان 25 درصد به بالا، 9 نفر از آزادگان غیر جانباز و در مجموع با 9 هزار و 190 نفر از جامعه هدف در قالب طرح مراجعه خادم به مخدوم دیدار و گفت‌وگو شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به اقدامات معاونت تعاون و امور اجتماعی در شش ماهه گذشته بیان داشت: بخشی از اقدامات این معاونت در قالب اداره مددکاری و مشاوره به انجام می‌رسد که دیدار و ارتباط با ایثارگران به منظور زیارت و تکریم و تجلیل از جامعه ایثارگری و ایجاد زمینه تغییر ساختار ارتباطی بنیاد با ایثارگران، در قالب تیم‌های دیدار، برگزاری همایش‌های تخصصی و برقراری تماس تلفنی با خانواده‌های ایثارگر بخشی از برنامه‌های انجام شده در این اداره است.

هنرمند برگزاری همایش با حضور 14 هزار و 246 نفر و برقراری ارتباط تلفنی با یک هزار و 724 نفر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا برشمرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی همچنین با اشاره به طرح زیارت خاطر نشان کرد: این طرح با هدف بهره‌گیری از فضای معنوی مزار شهدا و محافل دعا و انس با خاندان پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و در راستای برقراری ارتباط صمیمی و معنوی بین مسئولان و ایثارگران اجرا می‌شود تا با توسعه و تقویت فرهنگ زیارت، رابطه تمامی اعضای خانواده جامعه هدف و کارکنان و مسئولان دستگاه‌ها به منظور حل مشکلات فراهم شود.

هنرمند با اشاره به خدمات این نهاد در حوزه مددکاری اجتماعی بیان داشت: خدمات این حوزه به منظور ارائه خدمات مددکاری فردی به همسر و فرزندان شاهد و جانبازان 25 درصد به بالا و آزادگان غیرجانباز و خانواده‌های آنان که دارای مشکل یا در معرض مشکل هستند ارائه می‌شود.

وی گفت: در نیمه نخست امسال یک هزار و 166 جلسه مددکاری فردی و 70 جلسه مددکاری گروهی تشکیل شده است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول