اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

معلولیت ظرفیتی برای بالفعل کردن استعدادها است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: معلولیت در حقیقت به فعلیت رساندن استعداد نابی است که در وجود معلولان آنها را به سمت یک حرکت واقعی و همراه با رشد و تعالی سوق می‌دهد که در این باب می‌توان از توانمندی‌های معلولان استفاده کرد.

معلولیت ظرفیتی برای بالفعل کردن استعدادها است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: آنهایی که احساس می‌کنند معلولیت در حقیقت محدودیت در به نمایش گذاشتن استعدادها و توانمندی‌ها است سخت در اشتباه هستند چرا که معلولان پرتوان‌تر از سایر انسان‌های سالم برای رسیدن به هدف‌ها و مقاصدشان تلاش می‌کنند تا نشان دهند که نقص عضو نمی‌تواند مانعی در مسیر شکوفایی استعدادها باشد.

وی با بیان اینکه این تفکر غلط باید به فراموشی سپرده شود که معلولیت مساوی با ناتوانی‌ها و محدودیت‌ها است، تصریح کرد: ما امروز شاهد آن هستیم که معلولان ما با توانی مضاعف‌تر در صحنه‌های علمی، ورزشی، برای مملکتمان عزت و غرور می‌آفرینند و بیش از گذشته وظیفه ما را در همراهی و کمک کردن به این استعدادهای ناب سنگین‌تر و مضاعف‌تر می‌کند.

نیکزاد از بهزیستی استان خواست تا با شناسایی درست نیازمندی معلولان و جامعه هدف خود با رفع موانع بستر و زمینه را فراهم آورند تا با به شکوفایی رساندن استعدادها، نقص‌ها و کوتاهی‌های احتمالی نیز به سرعت برطرف شود.

این مسئول اهمیت موضوع پیشگیری از معلولیت‌ها و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را بسیار ضروری خواند و خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد آن هستیم که پیشگیری از معلولیت‌ها در سطوح مختلف به شکل فراگیر و اجتماعی و در قالب آزمایشات ژنتیکی و طرح‌های غربالگری به سرعت انجام می‌شود تا در کنار پیشگیری از تولد افراد معلول زمینه مساعد برای بهره‌گیری از توانمندی معلولان بهتر از گذشته فراهم آید.

وی معلولان را در حقیقت توانمندترین و سرمایه‌های بالنده اجتماعی در احقاق حقوق واقعی برای رسیدن به یک نقطه متعالی توصیف کرد و ادامه داد: با درایت دولت خدمتگزار شاهد آن هستیم که معلولان از اشتغال و مسکن مناسب بهره‌مند هستند و روز به روز این ظرفیت و بسترسازی‌ها به سرعت در حال گسترش است تا آنها در کنار خانواده‌هایشان بتوانند از شایستگی‌ها و برجستگی‌های نظام اسلامی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل گفت:‌ ما در قالب کمیته‌های مناسب‌سازی اماکن عمومی از فرمانداران و شهرداران خواسته‌ایم تا به این امر اهتمام داشته باشند تا در رفت و آمد معلولان و دریافت‌کنندگان خدمات اجتماعی مشکلاتی به وجود نیاید.

نیکزاد بیان کرد: یکی از برجستگی‌های نظام اسلامی نگاه عادلانه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها در به فعلیت رساندن آنها است که انتظار می‌رود این امر زمینه‌ای را فراهم آورد تا معلولان جامعه بتوانند از شایسته‌ترین خدمات برخوردار شوند.

انتهای پیام/62006/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول