اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری 29.9 هزار معلول دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 29 هزار و 973 معلول در این استان شناسایی شده است.

چهارمحال و بختیاری 29.9 هزار معلول دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین سعیدی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در شهرکرد، اظهار داشت: در حال حاضر افزون بر یک میلیارد معلول در جهان شناسایی شده که این تعداد 15 درصد جمعیت جهان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به تعداد معلولان شناسایی شده در ایران، گفت: تاکنون افزون بر 11 میلیون نفر معلول در ایران شناسایی شده که جمعیت 10 تا 15 درصدی کشور را در برگرفته‌اند.

سعیدی تعداد معلولان استان چهارمحال و بختیاری را 29 هزار و 973 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد معلول 3.42 درصد از جمعیت این استان را در برگرفته که از این تعداد 3 هزار و 773 معلول مستمری بگیر و مابقی به صورت مردمی خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی از فعالیت‌های این سازمان در سال‌جاری، افزود: توانمندسازی جامعه هدف از مهم‌ترین اهداف این سازمان است که برهمین اساس ضرورت شناسایی و توانمندسازی معلولان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: در سال‌جاری دو تعاونی با پوشش 200 نفر از معلولان این استان فعالیت اقتصادی از جمله تولید پوشاک و گیاهان دارویی در پیش گرفته‌اند.

سعیدی در ادامه از آماده‌سازی 2 هزار و 700 واحد مسکونی برای مددجویان در طول سه سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد واحد مسکونی بخشی واگذار شده، بخشی در حال واگذاری است و تعدادی نیز واگذار خواهد شد.

وی از تحصیل افزون بر 700 دانشجوی معلول در دانشگاه‌های این استان خبر داد و عنوان کرد: این تعداد دانشجو اکنون از طریق کمک‌های بهزیستی در حال ادامه تحصیل هستند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخی از چالش‌های فراروی معلولان، اضافه کرد: بزرگ‌ترین معضل معلولان این است که جامعه آنها را با چشم دیگری می‌نگرند در حالی که باید به آنان نیز مانند سایر افراد جامعه بها داده شود.

این مسئول عدم رعایت حقوق معلولان را از دیگر این معضلات برشمرد و متذکر شد: در حال حاضر سه درصد استخدام‌های دولتی به معلولان اختصاص داده شده، ولی اکثر ادارات این سهمیه سه درصد را رعایت نمی‌کنند.

مراسم گرامیداشت روز جهان معلول، امروز با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مدیرکل بهزیستی، مدیرکل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نیروی انتظامی و جمعی از دانش‌آموزان استثنایی این استان در شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/68006/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول