اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان هرمزگان خبر داد

طرح مشکلات و درخواست‌های جامعه معلولان هرمزگان در کمیته تامین

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان هرمزگان گفت: مقرر شد که مشکلات و درخواست‌های جامعه معلولان هرمزگان در نخستین نشست کمیته تامین این استان طرح و مورد بررسی قرار گیرد.

طرح مشکلات و درخواست‌های جامعه معلولان هرمزگان در کمیته تامین

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدحسن استاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فلسفه 12 آذر و نامگذاری این روز به نام روز جهانی معلولان این است که تمام کشورها و دولت‌ها در این روز معلولان را مورد تکریم قرار داده و در مراسمی عملکرد یک‌ساله خود و کارنامه‌ خود در باب معلولان را ارائه و از آن دفاع کنند، اظهار داشت: متاسفانه در هرمزگان همواره مسئولان سازمان بهزیستی از انجام وظایف خود سرباز زده و روز 12 آذر را در حد برگزاری یک جشن پیش پا افتاده تقلیل می‌دهند و با وجود شعارهای متعدد گفته‌های خود را فراموش می‌کنند.

به گفته وی وضعیت معلولان هرمزگان و حوزه مربوطه در یک سال اخیر بدتر شده است و هر اعتراضی از سوی معلولان با تشر و با خشونت کلامی همراه بوده به نحوی که سؤالات طرح شده را با عنوان اتهام و مسائل متفرقه تعبیر می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان هرمزگان افزود: اگر از مسئولی بپرسید که اعتبارات به کجا رفته جامعه معلولان را به یک هزار اتهام محکوم می‌کنند.

استاد اضافه کرد: این در حالی است که امروز برای معلولان استان روشن است که اعتبارات مربوطه در محل خود مصرف نمی‌شود و این امر را نشان از ضعف مدیریت در حوزه یاد شده می‌دانیم.

وی با بیان اینکه جامعه بزرگ معلولان هرمزگان همواره پیگیر حقوق خود بوده و خواهد ماند، افزود: با چسباندن انگ و تهدید نمی‌توان معلولان را از میدان به در کرد.

استاد افزود: بنده نیز بنا بر مسئولیتی که به عنوان نمایندگی معلولان استان بر عهده دارم همواره در صف بیان خواسته‌ها و انتقادات حرکت می‌کنم.

رئیس هیئت مدیره جامعه معلولان هرمزگان اضافه کرد: امروز نیز طی یک اعتراض مسالمت آمیز، مطابق با هنجارهای جامعه و بدون بر هم زدن نظم عمومی و اخلال در امنیت شهر دست به تحصن زدیم اما متاسفانه سازمان بهزیستی در برخوردی نادرست جامعه معلولان را متهم به القاب دیگری می‌کند.

وی بیان داشت: این در حالی است که مسئولان مربوطه فرمانداری و استانداری نه تنها این تحصن را یاغی‌گری نخواندند بلکه آن را حق مسلم معلولان دانسته‌اند.

استاد ادامه داد: همچنین از طرف مسئولان یاد شده وعده داده شده است که امروز در کمیته تامین استانداری و فرمانداری خواسته‌ها و اعتراضات معلولان مطرح و در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.

وی بیان داشت: امروز مسئولان امنیتی استان حرکت ما را ستایش کردند و این در حالی است که حراست بهزیستی هرمزگان با یکی از فیلم‌برداران برخورد ناشایستی داشته است.

استاد اضافه کرد: ما معلولان به دنبال احقاق حقوق خود از جمله ارتقا بهداشت، مسکن، تحصیلات عالیه و رفاه زندگی خود هستیم و به غیر از این چیزی نمی‌خواهیم.

انتهای پیام/88001/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول