اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در ساری

تفاهم‌نامه همکاری پارک فناوری و سپاه مازندران امضا شد

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری مازندران از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین این مرکز و سپاه کربلای مازندران خبر داد.

تفاهم‌نامه همکاری پارک فناوری و سپاه مازندران امضا شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مجتبی بلباسی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری صبح امروز در دانشکده امام محمدباقر (ع) ساری گفت: توسعه گفتمان پارک علم و فناوری در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه مراکز خلاقیت و نوآوری با مجموعه بسیج و نظام نوآوری با ابعاد مختلف هم‌پوشانی دارد گفت: مؤلفه‌های موجود برای تولید علم به ثروت و اشتغال در بسیج وجود دارد.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران افزود: حضور حدود یک میلیون 500 هزار بسیجی در استان در کنار ظرفیت‌های بالای فرهنگی و خدادادی به همراه پویا بودن صنایع کشاورزی و شیلات این امکان را فراهم کرده که در بحث اقتصاد مقاومتی خودی نشان دهیم.

بلباسی با اعلام عملیاتی نشدن همه ظرفیت‌های استان بیان داشت: بسیج در حوزه علم و فناوری ظرفیت بسیار خوبی دارد که در بخش‌های دانشجویی، اساتید و سازندگی برای توسعه و پیشرفت مازندران کارایی دارد.

وی با بیان اینکه در دهه پیشرفت عدالت با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها گام برمی‌داریم، اظهار داشت: برون رفت از تحریم و پویایی اقتصاد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بسیج بیش از پیش امکان‌پذیر شده است.

بلباسی درباره متن این تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری مازندران و سپاه کربلا استان گفت: این تفاهم‌نامه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و مصادف با هفته بسیج در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش برای اقتصاد مقاومتی و با اهتمام به تحقق اهداف دهه پیشرفت و عدالت با استناد به سند چشم‌انداز 1404 تنظیم شد.

وی خاطر نشان کرد: در راستای حفظ ارزش‌های جمهوری اسلامی و دفاع مقدس و استفاده از توانمندی‌های مخترعان، مبتکران، نخبگان و فناوران در توسعه همه‌جانبه کشور و به منظور شناسایی، هدایت و حمایت از ایده‌های نوآورانه اقشار مختلف بسیج، این تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری مازندران و سپاه کربلای استان مازندران منعقد شده است.

بلباسی در تشریح موضوع تفاهم‌نامه بیان داشت: پارک و سپاه کربلا برای استفاده از ظرفیت‌ها در شناسایی، جذب، هدایت و حمایت از نخبگان، مخترعان و مبتکران استان مازندران و تجاری‌سازی ایده‌ها همکاری و تعامل مشترک خواهند داشت.

وی بر لزوم حمایت از صاحبان ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه، همکاری در برپایی و شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های نوآوری و شکوفایی و دستاوردهای علمی و فناوری، همکاری در ایجاد، جذب و استقرار هسته‌های فناور و همکاری در راه‌اندازی، تأسیس و تجهیز مرکز نوآوری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا تاکید کرد.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری مازندران کمک به توسعه کارآفرینی و اشتغال مولد در سطح استان، استخراج نیازمند‌ی‌ها و مطالبات صاحبان ایده و فناوران با در نظر گرفتن اولویت‌ها، معرفی طرح‌ها و ایده‌های موفق و ایجاد بسترهای ارتباطی لازم از تعهدات تفاهم‌نامه است.

وی افزود: ایجاد بستر مناسب برای جذب و استقرار ایده‌های نو در پارک، کمک به تجاری‌سازی یافته‌ها و دستاوردهای علمی مبتکران و نخبگان بسیجی استان و ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های تخصصی فناوری، بازاریابی، توسعه کسب و کار دانش‌بنیان نیز در دستور کار قرار دارد.

بلباسی همچنین فراهم کردن زمینه لازم برای تبادل دانش فنی در حوزه‌های مختلف بین شرکت‌ها و واحدهای مستقر در پارک و مخترعان و نخبگان بسیجی مازندران، تسریع و تسهیل در جذب و استقرار و اختصاص فضای فیزیکی مناسب برای استقرار واحدهای فناور معرفی شده از سوی اقشار مختلف بسیج سپاه کربلا از جمله تعهدات تفاهم‌نامه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/86003/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول