اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پدر ترویج فناوری‌های نوین فضایی در ایران:

در زمینه فناوری‌های فضایی چیزی کم نداریم

خبرگزاری فارس: پدر ترویج فناوری‌های نوین فضایی در ایران گفت: اکنون از نظر افراد توانمند و ایده‌پرداز در زمینه فناوری‌های فضایی چیزی کم نداریم اما پیشرفت فناوری‌های فضایی ایران نیازمند مدیریت تثبیت شده است که اکنون در این زمینه مشکل داریم.

در زمینه فناوری‌های فضایی چیزی کم نداریم

سیروس برزو معروف به پدر ترویج فناوری‌های نوین فضایی در ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه فناوری‌های فضایی دارای اصولی راهبردی و استراتژیک است، پیشرفت هر کشوری در این زمینه نیازمند تثبیت مدیریت است و این در حالی است که رئیس سازمان فضایی ایران مدام عوض می‌شود.

وی با بیان اینکه پرتاب دو ماهواره ایرانی به فضا کار برجسته‌ای بود، افزود: ما اکنون از نظر افراد توانمند و ایده‌پرداز در زمینه فناوری‌های فضایی چیزی کم نداریم اما سازمان فضایی ایران در طی پنج سال گذشته سه رئیس عوض کرده است که ادامه این روند سبب می‌شود این سازمان توانایی لازم برای برنامه‌ریزی طولانی مدت و انجام طرح‌های استراتژیک داشته باشد.

این کارشناس نجوم با اشاره به اینکه حمایت‌ از مسئولان سازمان فضایی الزامی است، تصریح کرد: کشور ایران نیز برنامه‌ریزی‌هایی برای تربیت فضانوردان و فرستادن آنها به فضا دارد اما ثبات مدیریت و امکاناتی که در اختیار این فرد قرار می‌گیرد اهمیت شایان توجهی دارد.

وی ادامه داد: این موضوع نیازمند عزمی ملی، برنامه‌ریزی دراز مدت و پشتکار فراوان است تا مطابق برنامه 10 تا  ساله دیگر به جایی برسیم که خودمان فضانورد به فضا بفرستیم.

برزو تاکید کرد: در این راه می‌توانیم از توانایی‌های و تجربیات کشورهای دیگر نیز استفاده کنیم که این همان روندی است کشور هند اکنون در حال انجام  آن است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی دولت هند به گونه‌ای است که کارشناسان خود را با فضانوردان روس هماهنگ کرده تا همراه آنها با سفینه سایوز در آینده نزدیک به فضا رفته و سیستم‌های مورد نیاز سفینه سرنشین‌دار هند را به صورت عملی آزمایش کنند.

این کارشناس نجوم تصریح کرد: پس از مشخص شدن عیوب و رفع آنها این سیستم‌ها داخل این سفینه قرار گرفته و هند نیز به لیست معدود کشورهای دارای فناوری فرستادن سرنشین زنده به هوا می‌پیوندد.

وی اضافه کرد: باید مرحله‌ای برسیم که مسئولان ما به صورت جدی این قضیه را پیگیری و برنامه مشابهی را در ایران اجرا کنند که در این صورت به طور حتم تا 10 سال آینده امکان چنین عملیاتی برای ایران نیز وجود دارد.

انتهای پیام/63001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول