اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

پروژه‌های نیمه‌تمام خراسان‌رضوی تکمیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: به منظور بررسی راهکارهای تسریع در تکمیل پروژه‌های عمرانی استان، جلسه مشترک معاونت‌های برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی با حضور رؤسای دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

پروژه‌های نیمه‌تمام خراسان‌رضوی تکمیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، رضا جمشیدی اظهار کرد: برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه از ظرفیت‌های مناسبی برای تامین و افزایش نقدینگی جهت تکمیل پروژه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای استان برخوردار است.

وی گفت: بر اساس جزء هشتم بند 24 قانون بودجه سال‌ جاری دستگاه‌های اجرایی می‌توانند اموال و دارایی‌های مازاد خود را به فروش برسانند و از وجوه حاصل از این درآمد، پروژه‌های نیمه‌تمام خود را تکمیل کنند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی افزود: در جزء 9 بند 24 قانون بودجه نیز به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده شده است تا پروژه‌های نیمه‌تمام، تکمیل شده و یا آماده بهره‌برداری خود را به شرط حفظ موضوع و کاربری آنها به صورت نقد و اقساط به متقاضیان بخش خصوصی و تعاونی واگذار و وجوه حاصله را صرف اجرای سایر پروژه‌ها یا پرداخت تسهیلات در قالب وجوه اداره شده کنند.

جمشیدی خاطر نشان کرد: از محل همین درآمد، می‌توان تسهیلات تکلیفی یا یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی را پرداخت و برای تسویه بدهی به پیمانکاران هزینه کرد.

وی در ادامه به سایر راهکارهای تامین منابع مالی اشاره کرد و گفت: استفاده از منابع داخلی دستگاه‌ها، شرکت‌ها، شهرداری‌ها، انتشار اوراق مشارکت و تسهیلات بانکی از دیگر مواردی است که باید در راستای تامین نقدینگی برای تسریع در اجرای پروژه‌ها استفاده کرد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خراسان‌رضوی با استناد به ماده 112 قانون بودجه سال‌ جاری اظهار داشت: با توجه به تفویض برخی اختیارات دولت و وزرا به استانداران، تمام موضوعات فوق در استان و با مدیریت استاندار قابل انجام است و نیاز به ارسال به مرکز و تصمیم‌گیری به‌صورت متمرکز نیست.

جمشیدی همچنین یادآور شد: برای پرداخت حقوق تمامی کارکنان قراردادی و نیروهای طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای استان مشکلی وجود ندارد و نقدینگی آن به‌طور کامل تامین شده است.

انتهای پیام/70004/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول