اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر ساری در نطق پیش از دستور

معاونت فرهنگی شهرداری ساری راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر ساری در نطق پیش از دستور گفت: ‌شهردار نسبت به راه‌اندازی معاونت یا سازمان ‌فرهنگی شهرداری ساری تصمیم‌گیری کند.

معاونت فرهنگی شهرداری ساری راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدمحمد آقامیری در جلسه علنی شورای شهر ساری در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت:‌ امروز احساس می‌شود که دانشگاه از تحولات بزرگی که در جامعه در حال وقوع است کمی فاصله گرفته است.

آقامیری با اشاره به اینکه دانشجو و جنبش دانشجویی دچار رخوت شده تصریح کرد:‌ مسئولان دانشگاه و مسئولان فرهنگی کشور باید با رویکرد فرهنگی به دانشگاه توجه کنند.

این عضو شورا ادامه داد: ‌دانشگاهی که دانشجو در آن زنده باشد قطعا کشور هم در تندباد حوادث زنده می‌شود.

وی با بیان اینکه تعامل شورای شهر با مراکز آموزش و فرهنگی به ویژه دانشگاه بیشتر شود گفت: توجه نکردن به فراهم کردن امکانات برای اساتید دانشگاه‌ها و بیش از 100 هزار دانشجو و قریب 20 هزار نفر معلم شاغل و بازنشسته در مرکز استان چه معنا و مفهومی دارد.

آقامیری متذکر شد: کار اصلی شورا و شهرداری صرفا عمرانی و اقتصادی نیست بلکه توجه به فرهنگ هم نیاز است.

این مسئول با اشاره به اینکه مدیریت سنتی و اتخاذ تدابیر غیرعلمی در سازمان‌های فرهنگی دیگر قادر به حل مشکلات نیست، ادامه داد: ‌استمرار غفلت نسبت به برخی مشکلات و مسائل فرهنگی پیامدهای غیرقابل جبرانی را در پی خواهد داشت.

عضو شورای شهر ساری خاطر نشان کرد:‌ وضعیت فرهنگی حاضر و گمانه‌زنی‌های کارشناسان درباره آینده ایجاب می‌کند که شورای شهر و شهرداری و مجموعه دستگاه‌‌های فرهنگی به شکل جدیدی تفکر و اقدام کنند.

آقامیری با طرح این پرسش که آیا وقت آن نرسیده است الگوی جدیدی از مدیریت بر شهر ارائه شود، افزود: آیا وقت آن نرسیده که همزمان، هدفمند و آگاهانه و سنجدیده علاوه بر پیکر مادی شهر به برنامه‌ریزی فرهنگی توجه شود.

وی با بیان اینکه چرا‌ شورا و یا شهردار در عرصه فرهنگی برنامه‌ریزی ندارد گفت: برنامه‌ریزی فرهنگی بسیار دشوار‌تر از برنامه‌ریزی در حوزه‌های دیگر است.

این مسئول با اشاره به اینکه چشم‌انداز کار فرهنگی در شورا و شهرداری روشن و امیدوارکننده نیست بیان داشت:‌ شهرداری با وجود درخواست شهروندان در گسترش امور فرهنگی و به‌کارگیری فرهیختگان و تدوین منشور امور فرهنگی تاکنون افق و چشم‌انداز روشنی ارائه نکرده است.

آقامیری با بیان اینکه جامعه و به ویژه مرکز استان تشنه امور فرهنگی است خاطر نشان کرد: کافی است به جا‌به‌جایی مجسمه‌های اسب و نصب آن در میدان ولی عصر توجه کنید که همگان اظهار خرسندی و نشاط کردند.

عضو شورای شهر ساری در پایان اذعان داشت:‌ شهردار نسبت به راه‌اندازی معاونت یا سازمان ‌فرهنگی شهرداری ساری تصمیم‌گیری کند.

انتهای پیام/86007/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول