اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خبر داد

کسب رتبه برتر شیلات زنجان در کشور در برگزاری دوره‌های آموزشی

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از کسب رتبه برتر شیلات استان در کشور در برگزاری دوره‌های آموزشی خبر داد.

کسب رتبه برتر شیلات زنجان در کشور در برگزاری دوره‌های آموزشی

محمود صیاد بورانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: شیلات فعالیت خود را از سال 1375 در استان‌های داخلی (استان‌هایی که از دریا یا آبهای آزاد فاصله دارند) آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه آبزی‌پروری یک فعالیت نسبتاً جدید کشاورزی است و آبزیان از تنوع بالایی بین موجودات زنده برخوردارند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان در ادامه فعالیت‌های متنوع شیلات استان زنجان را شامل استخرهای دو منظوره کشاورزی، مزارع مداربسته پرورش ماهی، انواع استخرهای خاکی پرورش ماهی و مزارع تولید بچه ماهی عنوان کرد و افزود: همچنین هر ساله انواع کلاس‌های آموزشی در شهرستان‌های استان و با همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اداره شیلات استان اقدامات مختلفی را در راستای افزایش فعالیت آبزی‌پروری در استان انجام داده است، اضافه کرد: بر طبق اعلام سازمان شیلات ایران، شیلات استان در دو سال اخیر رتبه برتر را در برگزاری این دوره‌ها در بین مراکز شیلاتی کشور کسب کرده است.

صیاد بورانی در پایان با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط اداره شیلات استان زنجان در زمینه آموزش مهارت‌های آبزی‌پروری افزود: در طول سال گذشته 6 هزار و 237 نفر روز و با اعتبار 561 میلیون ریال دوره‌های آموزش تشکیل شده و از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه نیز 3 هزار و 724 نفر روز با اعتبار 409 میلیون ریال در انواع کلاس‌های آموزشی شیلاتی شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/73005/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول