اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی خواستار شد

ضرورت ورود مبلغان دینی به فضای تبلیغی مجازی

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: دشمنان اسلام با سلطه بر فضاهای مجازی سعی در نابودی عقاید جوانان مسلمان دارند که مبلغان دینی باید با آگاهی از این نوع توطئه‌ها نسبت به جنگ متقابل عمل کنند.

ضرورت ورود مبلغان دینی به فضای تبلیغی مجازی

حجت‌الاسلام علی قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مبلغان دینی با تسلط بر ابزارهای روز نه‌تنها می‌توانند در برابر شبیخون فرهنگی دشمنان و غرب قد علم کنند بلکه در هویت‌بخشی به فضاهای غیر مجازی و غنی‌سازی آن نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند.

وی گفت: عدم آشنایی جوانان با ابزارهای روز سبب انزوای آنان و دوری جوانان از روحانیان می‌شود چرا که روش‌های سنتی جوابگوی نیازهای فکری نسل جوان نیست و توانایی پاسخگویی به شبهات این قشر را ندارد.

قهرمانی خواستار تلاش برای جلوگیری از ایجاد خلأ فکری بین روحانیان و جوانان شد و افزود: در حوزه‌های علمیه باید رابطه استاد و شاگردی به رابطه دوستی تبدیل شود تا جوانان بر نقش خود در توسعه عقیدتی و فرهنگی جامعه آگاه شده و انگیزه لازم برای فعالیت بیشتر در این عرصه را کسب کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در ارتباط با اهمیت آموزش‌های چهره به چهره مبلغان دینی در جامعه تصریح کرد: با وجود اینکه قدرت تبلیغ چهره به چهره زیاد است، ولی امکان برقراری این ارتباط با همه افراد جامعه وجود ندارد و باید از ابزارهای به روز تبلیغی استفاده شود.

این مسئول تاکید کرد: ایجاد وبلاگ، ارسال صدها هزار ایمیل، انتشار نظرات دینی سایر مبلغان در جامعه و یا قرار دادن فایل صوتی آن در اختیار عموم مردم، راهکاری اساسی برای برقراری ارتباط مؤثر تأثیرگذار با صاحبان سلیقه‌های مختلف است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه طلاب هم باید آمادگی ورود به فضای مجازی و قدرت مخاطب‌یابی را کسب کنند، ادامه داد: فعالان این عرصه باید ابتدا خود را واکسینه کنند که به جای شکار دیگران، خود شکار نشوند.

وی همچنین تقویت حوزه‌های علمیه و تربیت نیروی مفید را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: حوزه علمیه نه‌تنها باید نیازهای فرهنگی مردم را پاسخگو باشد، بلکه باید بتواند مبلغ مورد نیاز کشورهای همسایه را که تشنه حقایق اسلام هستند، تأمین و تربیت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی اذعان داشت: با توجه به اینکه مکتب تشیّع پویاترین مکتب اسلام است، باید نیروهای مؤثر، عالم، دانشمند و متقی و با انگیزه تربیت شوند تا این مکتب و آرمان‌های این نظام را به تمام دنیا تبلیغ و حضور مؤثری در مراکز علمی، دینی، حوزوی و اجتماعی خود داشته باشند.

انتهای پیام/61012/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول