اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خبر داد

تحصیل 50 هزار بانوی طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در حال حاضر 50 هزار طلبه ایرانی و غیرایرانی در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 50 هزار بانوی طلبه در حوزه‌های علمیه خواهران

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در مراسم افتتاح ساختمان مدرسه علمیه الزهرا(س) نطنز با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران گفت: خواهران طلبه نشان دادند لیاقت توجه را دارند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یک پدیده مبارک یاد کردند اظهار کرد: این ظرفیت که از سوی مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفت نباید مورد بی‌مهری و بی‌توجهی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: اگر توان همه مسئولان و روحانیت شیعه گردهم آید در برابر توان دشمن که برای انحراف بشریت فراهم آمده است، بسیار کم است چه رسد به آنکه به اختلاف هم دچار شویم.

وی گفت: باید اختلاف سلیقه را کنار بگذاریم و از ظرفیت زنان در اعتلای کلمه توحید حداکثر استفاده را ببریم.

جمشیدی با بیان اینکه خواهران طلبه نشان داده‌اند لیاقت توجه را دارند افزود: خواهران طلبه مشتاق‌تر و پرتلاش‌تر از برادران طلبه درس می‌خوانند، هر چند ادامه تحصیل برای خواهران طلبه مشکل‌تر است.

وی اضافه کرد: طی سه سال گذشته آمار بانوان شرکت‌ کننده در جشنواره پژوهشی مشترک میان خواهران و برادران طلبه در سطوح هم‌ارز بیش از برادران بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران عرصه پژوهش را میدانی آماده برای بانوان طلبه دانست و ادامه داد: وقتی در منطقه‌ای حوزه علمیه خواهران تاسیس می‌شود نباید در کنار آن شبهه باقی بماند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد، اینترنت و ماهواره را تهدیدی برای جامعه می‌دانند گفت: این رسانه‌ها برای ما هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید، مشروط به اینکه از آن به نحو مناسب استفاده ببریم.

جمشیدی با بیان اینکه 368 واحد آموزشی ویژه بانوان طلبه در کشور فعالیت می‌کنند، افزود: از میان این مدارس 330 مدرسه علمیه طلاب را در مقطع سطح دو (کارشناسی) تربیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 50 هزار طلبه ایرانی و غیرایرانی در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول به تحصیل هستند اضافه کرد: تعداد فارغ‌التحصیلان این حوزه‌های علمیه نیز به 70 هزار نفر می‌رسد.

انتهای پیام/2258/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول