اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان خبر داد

ثبت 7035 واقعه ولادت در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان گفت: در مهرماه امسال، 7035 واقعه ولادت در سیستان‌وبلوچستان به ثبت رسیده است.

ثبت 7035 واقعه ولادت در سیستان‌وبلوچستان

علی زاهدی‌نیا امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: ثبت احوال به عنوان متولی ثبت وقایع حیاتی چهارگانه «ولادت، وفات ازدواج، طلاق» انتشار آمار انسانی و تحولات جمعی کشور، همواره سعی دارد تا با به روزرسانی ثبت وقایع حیاتی آمارهای دقیق از تحولات جمعیتی ارائه کند و این امر جز با همکاری مردم در ثبت به موقع وقایع حیاتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به پیشرفت‌های خوب ثبت احوال در این استان افزود: ثبت احوال در سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در زمینه الکترونیکی کردن خدمات کسب کرده به‌طوریکه که هم‌اکنون تمامی ادارات ثبت احوال در سراسر ایران به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور در تهران متصل هستند و اطلاعات پس از ثبت به صورت آنلاین و لحظه‌ای در پایگاه سازمان ثبت احوال کشور ثبت می‌رسد و می‌توان آمار لحظه‌ به لحظه ولادت را بررسی کرد.

مدیر کل ثبت احوال سیستان‌وبلوچستان گفت: بر اساس آمارهای جمع‌آوری شده از ادارات ثبت احوال استان، در مهرماه امسال تعداد هفت هزار و 35 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 6 هزار 786 واقعه ولادت ثبت یک سال و 6 هزار و 351  واقعه ولادت در مهلت قانونی 15 روز به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: بیشترین ولادت در شهرستان زاهدان با تعداد هزار و 709 و کمترین ولادت در بخش بزمان با تعداد 15 ولادت ثبت شده است.

زاهدی‌نیا اضافه کرد: از تمام ولادت‌های مهر ماه سه هزار و 667 واقعه مربوط به پسران و سه هزار و 368 واقعه مربوط به دختران است.

وی در زمینه ثبت در مهلت قانونی ولادت گفت: در سال‌جاری با تلاش همکاران توانسته‌ایم خدمات‌رسانی به مردم را به سمتی پیش ببریم که خدمات‌رسانی در محل حضور مراجعان علاوه بر تسهیل، تسریع و تکریم ارباب رجوع، شاخص ثبت ولادت در مهلت قانونی 15 روز به ثبت تا یکسال که نشان دهنده ثبت وقایع حیاتی در مهلت‌هایی که قانون‌گذار تعیین کرده به 93 درصد رسیده است که امیدواریم بتوانیم این رقم را به 95 درصد برسانیم.

زاهدی‌نیا در ادامه با اشاره به تلاش مضاعف کارکنان ثبت احوال این استان گفت: امسال در نظر داریم با ادامه برنامه مکانیزه کردن ادارات ثبت احوال در تمامی نقاط  استان و ایجاد پایگاه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی گامی بلند در راستای خدمت‌رسانی بهتر و دقیق‌تر به مردم عزیز و کسب رتبه برتر در ثبت وقایع حیاتی در کشور برداشته و این نیازمند همکاری مسئولان و مردم استانی است.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول