اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

مزار شهدای انقلاب غربت ویژه‌ای دارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه 63 شهید انقلاب اسلامی در استان وجود دارد، گفت: مزار شهدای انقلاب غربت ویژه‌ای دارد.

مزار شهدای انقلاب غربت ویژه‌ای دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری بعدازظهر امروز در نخستین جلسه ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر گیلان با اشاره به راهبردهای اجرایی این ستاد اظهار کرد: مردمی‌تر برگزار کردن مراسم، گسترش مشارکت عمومی و تقویت فرهنگ تعاون، حمایت از برنامه‌های هنری، فرهنگی و تبلیغی خودجوش محلی و مردمی و همچنین تقویت گروه‌های مردم‌نهاد از راهبردهای اجرایی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: گسترش سبقه جشن و سرور با ارائه الگوهای بهینه و کم‌هزینه برای برگزاری با‌شکوه‌تر مراسم دهه مبارک فجر و فراگیرسازی برنامه‌های امیدآفرین، نشاط‌افزا، پویا و اثربخش برای مقاطع مختلف سنی و صنفی از جمله راهبردهای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان است.

اشجری به بازخوانی عملکردها و برنامه‌ها در مسیر جوان‌گرایی، برطرف کردن نقص‌ها و کاستی‌ها و توجه به کیفیت، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: فراگیرسازی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مراسم دهه فجر از طریق تشکیل ستادهای مردمی دهه فجر انقلاب اسلامی به ‌ویژه در کانون‌های موثر مردمی مانند مساجد، پایگاه‌های مقاومت، بسیج، مراکز آموزشی و کارخانه‌ها حائز اهمیت است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه هدفمندسازی فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و اطلاع‌رسانی و تهییج افکار عمومی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به‌ ویژه رسانه ملی تاثیرگذار است، تصریح کرد: به تصویر کشیدن جلوه‌های کارآمدی نظام اسلامی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با تاکید بر هویت فرهنگی انقلاب اسلامی باید در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی لحاظ شود.

وی بهره‌گیری از فرصت تقارن ایام ولادت پیامبر اعظم (ص) و هفته وحدت در استقبال از دهه مبارک فجر و توجه به مشترکات وجوه وحدت‌آفرین و پرهیز از اختلاف‌های سیاسی و مذهبی را از دیگر راهبردهای اجرایی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته از مجموعه فعالیت‌های انجام شده در ستاد مرکزی دهه فجر گیلان تقدیر شد و عملکرد این ستاد در دو جلد کتاب با عنوان «باران حماسه» جمع‌آوری شده است.

*پلاک‌کوبی 30 مسجد دارای ارزش‌های انقلابی در گیلان

اشجری با اشاره به اینکه سال گذشته 30 مسجد دارای ارزش‌های انقلابی در گیلان پلاک‌کوبی شدند، اضافه کرد: مساجد مذکور در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند و قبل از انقلاب محور فعالیت‌های انقلابی بودند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه به برگزاری یادواره 61 شهید انقلاب اسلامی توسط کمیته ایثارگران با مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: مزار شهدای انقلاب غربت ویژه‌ای دارد و بسیاری از مردم رشت نمی‌دانند که شهدای انقلاب اسلامی در کدام قسمت از گلزار مدفون هستند.

*گیلان 63 جانباز انقلاب دارد

وی با تاکید بر تجلیل از جانبازان انقلاب اسلامی در دهه فجر انقلاب در سال جاری اظهار کرد: گیلان 63 جانباز انقلاب دارد که این جانبازان باید تقدیر ویژه شود.

اشجری در پایان خواستار اجرای یک برنامه متفاوت توسط کمیته‌های دهه فجر انقلاب اسلامی نسبت به سال‌های گذشته در گیلان شد.

انتهای پیام/84001/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول