اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع اسلام ناب:

آرمان‌های حسینی در انقلاب متجلی است/ بیداری اسلامی حرکتی اصلاحی در برابر انحرافات است

خبرگزاری فارس: دبیرکل مجمع اسلام ناب گفت: انقلاب ایران برخاسته از قیام عاشورا بوده و مؤلفه‌ها و آرمان‌های قیام امام حسین(ع) در همه ابعاد انقلاب اسلامی متجلی است.

آرمان‌های حسینی در انقلاب متجلی است/ بیداری اسلامی حرکتی اصلاحی در برابر انحرافات است

حجت‌الاسلام محمد بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ارتباط بیداری با قیام حسینی اظهار کرد: قیام‌های عدالت‌خواهانه و آزادی‌خواهانه عالم که از سوی محرومان علیه ستمگران و خون‌خواران انجام شده در یک مسیر شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه ناب‌ترین و خالص‌ترین قیام‌ها در ماجرای کربلا متجلی است گفت: این قیام الگوی تمام آزادی‌خواهان و عدالت‌خواهان عالم است و این امر در بررسی تاریخی، بازشناسی اهداف و آرمان‌های این نهضت اثبات می‌شود.

دبیرکل مجمع اسلام ناب خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) نخستین کسی بود که ندای بیدارگری اسلامی سر داد و مسلمانان را از خطر انحراف، استبداد و ظلم آگاه کرد البته از فعالیت و مجاهدت حضرت زینب (س) در زمینه تداوم بیداری نباید غافل شد.

وی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) تأثیر مستقیمی بر بیداری اسلامی داشت و برخی از افرادی که آغازگر بیداری اسلامی در قرن معاصر بوده‌اند از آموزه‌های امام حسین(ع) تأثیر پذیرفته و سپس این آموزه‌ها را به ملت‌ها منتقل می‌کنند.

بهرامی با اشاره به تأثیر قیام حسینی بر بیداری اسلامی گفت: مصداق بارز این محور در انقلاب ایران متجلی است زیرا این انقلاب برخاسته از قیام عاشورا بوده و تمام مؤلفه‌ها و آرمان‌های قیام امام حسین(ع) در جای جای انقلاب متجلی است و انقلاب ایران منهای امام حسین (ع) شناخته نخواهد شد.

*نهضت امام حسین(ع) سبب پیوند جنبش‌های اسلامی شد 

وی ادامه داد: بیداری اسلامی در قرن معاصر از ایران آغاز شد و حتی مستکبران و ابرقدرت‌های جهان که در مقابل بیداری اسلامی ایستاده‌اند حرکت‌های کشورهای مسلمان را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران می‌دانند.

دبیر کل مجمع اسلام ناب عنوان داشت: ویژگی‌های شاخص نهضت امام حسین (ع) سبب پیوند بین جنبش‌های اسلامی در سراسر جهان اسلام شده و موج بیداری و انقلاب را در مناطق وسیعی از جهان اسلام مانند مصر، سوریه، لبنان، عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، الجزایر و... شکل داده است.

وی با اشاره به مشابهت‌های دیگر بیداری اسلامی با نهضت امام حسین(ع) گفت: هدف اصلی قیام حسینی و بیداری اسلامی بازگرداندن جامعه اسلامی به خط صحیح و رشد و اعتلا در مقابل جهل، ظلم، استبداد، خیانت و انحراف است.

بهرامی عنوان دشت: تکلیف مسلمانان در مقابل ظلم، استبداد و انحراف رفتارهای غیرانسانی سکوت یا همراهی نیست بلکه باید نسبت به این مسائل احساس تکلیف کرده و بی‌تفاوت نبود.

وی یادآور شد: بیداری اسلامی حرکتی اصلاحی در برابر انحرافات و بدعت‌های حکامی است که خود را مسلمان می‌دانند ولی به هیچ یک از آموزه‌های اسلامی پایبند نیستند و خون ملت‌های خود را به طور آشکار بر زمین می‌ریزند.

دبیرکل مجمع اسلام ناب با اشاره به مسیر قیام تا پیروزی گفت: قیام در برابر ظلم نوعی پیروزی است که در طول آن شهادت یا پیروزی به عنوان شاخصه موفقیت به ارمغان می‌آید.

انتهای پیام/78003/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول