اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

حرکت‌های انقلابی کشورهای اسلامی نیازمند رهبر است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید با اشاره به نقش بارز رهبر در فعالیت‌های انقلابی و ایجاد وحدت در این حرکات،‌ گفت: حرکت‌های انقلابی کشورهای اسلامی نیاز به یک رهبر دارد.

حرکت‌های انقلابی کشورهای اسلامی نیازمند رهبر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی‌ پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از علما با اشاره به فعالیت‌های انقلابی و بیداری اسلامی که به ویژه در کشورهای اسلامی اتفاق افتاده است‌، بیان کرد: امروز بیش از هر موضوع دیگری باید به این مباحث توجه شود.

وی در ادامه جامعه اسلامی را دارای ویژگی‌ها و شاخصه‌هایی دانست و افزود: ایمان و اعتقاد به اسلام یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که جامعه اسلامی باید از آن برخوردار باشد تا بتواند در سختی‌ها به‌وسیله این اعتقاد حکومت اسلامی را حفظ کند.

این مرجع تقلید اصل دوم در یک جامعه اسلامی را بهره‌مندی از علوم مختلف دانست و گفت: جامعه‌ای می‌تواند در برابر دشمنان ایستادگی کند که از علم در زمینه‌های مختلف بهره‌مند باشد.

* در کشورهای عربی استقلال در برابر استکبار وجود ندارد

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های جامعه اسلامی برپایی حکومت اسلامی مستقل و قوی برای مقابله و رویارویی با استکبار است.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: متأسفانه ما الان در کشورهای عربی شاهد استقلال در برابر استکبار نیستیم؛‌ آل سعود، ‌آل خلیفه و سایر حاکمان کشورهای اسلامی‌ از استکبار در زمینه رسیدن به منافع خود جانب‌داری می‌کنند.

وی چهارمین شاخصه جامعه اسلامی را اتحاد دانست و گفت: مسلمانان برادران یکدیگر هستند و‌ در شرایط فعلی توجه به وحدت و اتحاد در جوامع اسلامی باید بیشتر شود.

این مرجع تقلید افزود: ایران مثل سایر ممالک اسلامی است با این تفاوت که در ایران به رهبری امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه عادل و با تقوا و همچنین دارای خوی مبارزه با استکبار،‌ اتحاد میان جامعه ایجاد شد.

استاد برجسته حوزه علمیه اذعان کرد: پنجمین اصلی که کشورهای اسلامی باید از آن بهره‌مند باشند جهاد است و‌ جهاد برای حفظ دین لازم و ضروری است.

* اسلام دین سکوت نیست

آیت الله نوری همدانی اصل بعدی که کشورهای اسلامی باید از آن بهره‌مند باشند را عدم انفعال در برابر استکبار دانست و گفت: اسلام دین سکوت نیست ‌ما باید در برابر ظلم و استکبار مبارزه کنیم.

وی با اشاره به لزوم تقویت علما در کشورهای اسلامی‌ اظهار کرد: علمای شیعه در کشورهای اسلامی از جمله یمن باید دارای قدرت باشند و حکومت‌های فاسد را از روی کار بردارند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: دشمنان ما سعی می‌کنند حرکت‌های ما را مصادره کرده و یا آنها را از مسیر خود برگردانند، آنها نمی‌خواهند این حرکت‌ها به نتیجه مطلوب اسلامی دست پیدا کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: راه رسیدن به نتیجه این است که کشورهای اسلامی دارای حکومت مستقل بوده و به این وسیله از زیر سیطره وهابیون و استکبار خارج شوند.

انتهای پیام/2258/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول