اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جبهه متحد اصولگرایان مشهد:

رونق فضای کسب و کار اولویت مجلس باشد

خبرگزاری فارس: عضو جبهه متحد اصولگرایان مشهد گفت: رونق فضای کسب ‌و کار و ایجاد نشاط در میان جوانان باید اولویت اصلی مجلس نهم باشد.

رونق فضای کسب و کار اولویت مجلس باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی ظهر امروز در نشست خبری در مرکز ستاد انتخاباتی خود در مشهد اظهار کرد: تنها متغیر تعیین‌کننده در میزان مشارکت مردمی در انتخابات مختلف، تنها متغیر اقتصادی نیست.

حسین‌زاده گفت: مردم بابصیرت ایران در شرایط مختلف همواره در صحنه‌هایی که نیاز به مشارکت آنها بوده، حضوری فعال داشته‌اند و مهم‌ترین نمود آن راهپیمایی میلیونی مردم در 22بهمن است که یکبار دیگر ایران را در کانون رسانه‌های بین‌المللی قرار داد.

عضو جبهه متحد اصولگرایان مشهد تصریح کرد: شرایط بین‌المللی و هجمه‌های تبلیغاتی اخیر دشمنان انقلاب، فضای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بسیار خاص کرده است و مردم با حضور مستحکم خود جواب دندان‌شکنی به مستکبران جهانی می‌دهند.

وی مهم‌ترین مشکلات کشور را در بعد اقتصادی دانست و متذکر شد: در ادبیات اقتصادی این موضوع مطرح است که برای افزایش میزان سرمایه‌گذاری از سویی باید امنیت بالایی برای سرمایه‌گذار فراهم شود و از سوی دیگر سود مورد انتظار سرمایه‌گذار در انتهای پروژه عایدش شود.

حسین‌زاده افزود: سود بالای اقتصادی، تاثیر مثبتی بر افزایش سرمایه‌گذاری خواهد داشت و بالعکس ناامنی اقتصادی، سرمایه‌گذار را بی‌رغبت می‌کند.

عضو جبهه متحد اصولگرایان مشهد خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات موسسات معتبر بین‌المللی که موسسات داخلی نیز آن را تائید کرده‌اند، فضای کسب ‌و کار به اندازه کافی در ایران برای سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاران بالقوه و بالفعل انگیزاننده نیست.

کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز که اخیرا منتشر شده است، ایران در میان حدود 24 کشور منطقه به لحاظ فضای کسب ‌و کار در رتبه هجدهم قرار دارد.

وی اظهار کرد: بر این اساس مهم‌ترین وظیفه مجلس نهم باید ایجاد رونق و پویایی در فضای کسب‌و کار باشد تا به همین میزان تحرک در جوانان نیز ایجاد شود.

استاد اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد افزود: مجلس شورای اسلامی باید در زمینه ایجاد رویه‌های ثابت و قانونی برای تامین مالی و همچنین بالا رفتن ضریب امنیت سرمایه‌گذاری در سطح کشور یکسری لوایح قانونی را مطرح کند و آنها را تبدیل به مصوبه کند.

عضو جبهه متحد اصولگرایان مشهد یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات اقتصادی کشور مربوط به نظام بانکداری است و تجربه 28ساله بانکداری در ایران نشان می‌دهد که بانک‌های جمهوری اسلامی ایران در جذب سرمایه مخاطره‌پذیر موفق عمل نکرده‌اند.

حسین‌زاده گفت: طرحی با عنوان فعال‌سازی نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران در عرصه تامین سرمایه مخاطره پذیر مورد نیاز اقتصاد کشور در دست بررسی است که امیدوارم مجلس نهم نسبت به آن عنایت ویژه‌ای داشته باشد. 

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول