اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران:

500 شرکت ایرانی در ارمنستان به ثبت رسیده است

خبرگزاری فارس: سفیر جمهوری ارمنستان در ایران گفت: 500 شرکت ایرانی در ارمنستان به ثبت رسیده است.

500 شرکت ایرانی در ارمنستان به ثبت رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، گریگور آراکلیان امروز در نشستی که با تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان کرمانشاه در سالن جلسات اتاق بازرگانی‌، صنایع‌، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: ارمنستان با جمهوری اسلامی ایران از گذشته تا به امروز روابط تجاری و اقتصادی خوبی داشته و امید است این روند پویایی، هم‌چنان ادامه پیدا کند.

آراکلیان با اشاره به اینکه حجم مبادلات تجاری کشور ارمنستان با ایران 329 میلیون دلار بوده است‌، تصریح کرد: 500 شرکت ایرانی در کشور ارمنستان به ثبت رسیده است و به تازگی اتاق بازرگانی ایرانی و ارمنستان با مشارکت هم یک مرکز تجاری برای تجار ایرانی در ایروان تشکیل دادند.

وی در ادامه شرایط حاکم بر اقتصاد کشور را تشریح کرد و افزود: ارمنستان با 21 کشور دنیا موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری متقابل امضاء کرده که کشور ایران نیز یکی از آنها است.

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران گفت: معافیت از مالیات‌، معافیت از حقوق گمرکی، معافیت از حقوق صادرات برخی از مشوق‌های سرمایه‌گذاری در کشور ارمنستان است.

وی خاطرنشان کرد: برای جذب سرمایه قوانینی وجود دارد و سیاست سرمایه‌گذاری در ارمنستان آزاد و محدودیتی در این راستا برای سرمایه‌گذار وجود ندارد و سرمایه‌گذار خارجی می‌تواند از امکانات خوب این کشور استفاده کند.

آراکلیان با بیان اینکه افزایش حجم سرمایه‌گذاری در کشور ارمنستان وجود دارد‌، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در ارمنستان رشد 100 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه فرانسه، آلمان و یونان مهم‌ترین کشورهایی هستند که در ارمنستان سرمایه‌گذاری می‌کنند، تصریح کرد: نرخ رشد اقتصادی در کشور ارمنستان بالا است.

آراکلیان تصریح کرد: به عضویت درآمدن ارمنستان به‌عنوان سازمان تجارت جهانی نوید رشد و توسعه هر چه بیشتر این کشور را می‌دهد.

سفیر ارمنستان با اشاره به رشد چشمگیر تکنولوژی اطلاعات در این کشور، اظهار کرد: تکنولوژی اطلاعات جایگاه خاصی در کشور ارمنستان دارد.

بیوتکنولوژی، علوم وابسته و انرژی نیز از دیگر بخش‌هایی است که رشد و توسعه خوبی یافته‌اند.

وی با بیان اینکه ارمنستان یک کشور مستحکم مبتنی بر بازار آزاد است، گفت: لیبرالترین سیستم تجارت آزاد اقتصادی از آن کشور ارمنستان است و جذب سرمایه خارجی در راستای توسعه اقتصادی کشور از اهداف کشور ارمنستان است.

انتهای پیام/2700/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول