اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تأمین رایگان برق حرمین شریفین صورت می‌گیرد

احداث نیروگاه 163 مگاواتی با اعتبار 75 میلیون یورو توسط ایران در عراق

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران از احداث نیروگاهی با توان تولید 163 مگاوات برق در عراق با هدف تأمین رایگان برق «حرمین شریفین» و فروش برق به دولت این کشور توسط وزارت نیرو با اعتبار 75 میلیون یورو خبر داد.

احداث نیروگاه 163 مگاواتی با اعتبار 75 میلیون یورو توسط ایران در عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس ابراهیم راحمی در مراسم تجلیل از ایثارگران صنعت آب و برق هرمزگان، با بیان اینکه این قشر جانانه در هشت سال دفاع مقدس از مرزهای کشور دفاع کرد اظهار داشت: نقش این قشر از ایثارگران حتی پس از جنگ نیز ارزنده و در نوع خود مثال زدنی است چرا که در جهاد سازندگی نقشی کلیدی را ایفا کردند.

وی با بیان اینکه 62 درصد از کل نیروهای شاغل در وزارت نیرو را بسیجیان و ایثارگران تشکیل می‌دهند اضافه کرد: از آنجایی که بیش از 80 درصد از فعالیت‌های وزارت نیرو فنی و تخصصی است باید گفت که پرسنل مذکور به خوبی از پس اداره این وزارتخانه بر‌آمده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های ستاد عتبات عالیه اضافه کرد: احداث یک نیروگاه 163 مگاواتی در کشور عراق با نام حیدریه با هدف تامین رایگان برق حرمین شریفین و فروش مازاد برق تولیدی به دولت عراق، از جمله برنامه‌های وزارتخانه در قالب کمک‌های ستاد عتبات عالیه است.

راحمی یادآور شد: اعتبار ساخت این نیروگاه برابر با 75 میلیون یورو است که فاز نخست آن با اعتباری برابر با 25 میلیون یورو به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران همچنین از ساخت و احداث یک مجتمع آب‌شیرین‌کن در عراق از محل «کمک‌های نقدی همکاران وزارتخانه نیرو» با هدف تامین آب سالم زائران امام حسین (ع) خبر داد.

در پایان این مراسم که به همت آبفار هرمزگان برگزار شد و علاوه بر مشاور وزیر، سردار دانشمند مشاور استاندار هرمزگان در امور ایثارگران، سردار مارانی فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان و مدیران عامل صنعت آب و برق نیز حضور داشتند از پرسنل بسیجی و ایثارگر  این صنعت در هرمزگان تجلیل شد.

انتهای پیام/88001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول