اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان خبر داد

آغاز رقابت 232 نفر از متسابقان قرآنی در گلستان/ رشد 5 برابری داشتیم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: تعداد 232 نفر از متسابقان قرآنی در سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم مرحله استانی در امامزاده عبدالله گرگان به مدت دو روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

آغاز رقابت 232 نفر از متسابقان قرآنی در گلستان/ رشد 5 برابری داشتیم

حجت‎الاسلام دارابی در حاشیه برگزاری سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم مرحله استانی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این مرحله از مسابقات در رشته‎های حفظ، قرائت و ترتیل در دو بخش خواهران و برادران از بعدازظهر امروز در گرگان آغاز شد.

‎وی تصریح کرد: در مرحله شهرستانی بیش از 5 هزار نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند که از بین آنها تعداد 232 نفر به مرحله استانی راه یافته که 120 نفر آنها از خواهران و 112 نفر نیز از برادران هستند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه داوری این مسابقات از طریق 10 نفر ارزیابی می‎شود خاطرنشان کرد: در بخش خواهران چهار داور بومی و یک داور از تهران و در بخش برادران نیز چهار داور بومی و یک داور از تهران روند این مسابقات را پیگیری می‎کنند.

نتیجه سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم مرحله استانی هفته آینده اعلام می‌شود

دارابی بیان داشت: نتیجه سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم مرحله استانی هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اختتامیه این دوره از رقابت‎ها در امامزاده عبدالله(ع) گرگان انجام می‎گیرد افزود: این مراسم با حضور آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان، جواد قناعت استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.  

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه میزان مشارکت در مسابقات قرآنی رشد پنج برابری را در گلستان نسبت به سال‎های گذشته نشان می‎دهد ابراز داشت: سال گذشته قریب به یک‎هزار نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم شرکت داشتند و امیدواریم این استقبال تا اندازه‎ای افزایش یابد تا به جایگاه مطلوب و آنچه خواسته مقام معظم رهبری است، برسیم.

دارابی معنویت‎افزایی، تامل و تدبر در قرآن را از مهمترین اهداف مسابقات برشمرد و افزود: ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآن، ایجاد انگیزه در علاقمندان به آیات الهی، ایجاد شور و شعور قرآن در جامعه از دیگر اهداف این مسابقات است.

نفرات برتر این دوره از مسابقات به مرحله کشوری راه خواهند یافت

وی ابراز داشت: نفرات برتر این دوره از مسابقات بر اساس سهمیه در هر رشته در دو مقطع شکوفه‎ها و بزرگسال به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه پیام محرم با محوریت قرآن و اهل بیت(ع) است عنوان کرد: قرآن نقش کلیدی را در زندگی انسان‎ها ایفا می‎کند و به دلیل اینکه این کتاب الهی فرزندان ما را نسبت به زشتی‎ها و پلیدی‎ها واکسینه می‎کند، دشمن نیز از این می‎ترسد و در هراس است.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول