اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان خبر داد

اسکان سالانه 1500 زائر خارجی در موقوفه زائرسرای امام رضا زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف وامور خیریه سیستان‌وبلوچستان گفت: موقوفه زائرسرا امام رضا(ع) زاهدان هر ساله میزبان یک‌هزار و 500 تا 2 هزار زائر خارجی است.

اسکان سالانه 1500 زائر خارجی در موقوفه زائرسرای امام رضا زاهدان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام منصور هاشمی با بیان اینکه موقوفه زائرسرا امام رضا(ع) زاهدان هر ساله میزبان یک‌هزار و 500 تا 2 هزار زائر خارجی است، اظهار داشت: موقوفه زائرسرا امام رضا(ع) در ورودی شهر زاهدان قرار دارد و بیش از 30 سال است که میزبان زائران و میهمانان خارجی به این استان و کشور عزیزمان است.

وی افزود: با اقدامات عمرانی صورت گرفته در این موقوفه، وضعیت رفاهی و اسکان مسافران بسیار بهتر شده است و این موقوفه می‌تواند تا 800 نفر مسافر را در شبانه‌روز اسکان دهد.

مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان بیان کرد: اکثر پذیرش مسافران در این موقوفه از کشور پاکستان و افغانستان هستند و این مسافران با ویزای گروهی برای زیارت عتبات عالیات و حرم امام رضا(ع) و زیارت مرقد مطهر امام خمینی(ره) وارد ایران می‌شوند.

هاشمی ادامه داد: موقوفه زائرسرا امام رضا(ع) قبل از انقلاب شرایط اسکان مناسبی برای اسکان مسافران نداشته و حتی تا چند سال اخیر قادر به پذیرش بیش از 100 نفر نبوده است و با واگذاری موقوفه به دفتر بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان و انجام عملیات عمرانی از قبیل ساخت ساختمان جدید، سرویس‌های بهداشتی و حمام نوساز و نصب و راه‌اندازی تأسیسات جدید و همچنین انجام تعمیرات اساسی ساختمان قدیمی ظرفیت این زائرسرای موقوفه به 800 نفر رسیده است.

مسئول اجرایی بنیاد توسعه و عمران موقوفات سیستان و بلوچستان گفت: در فاز دوم عملیات عمرانی ساخت محوطه بازی کودکان، ساخت آلاچیق و ساخت چند باب واحد تجاری را در موقوفه در دست اجرا داریم.

هادی روحانی نیا با اشاره به مساحت 3 هزار متری موقوفه افزود: ساخت تالار پذیرایی تحت عنوان تالار احسان از جمله برنامه‌های اوقاف در موقوفه زائرسرا در فاز سوم عملیات عمرانی خواهد بود.

برگزاری مسابقات تواشیح، ابتهال و اذان در سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان همچنین گفت: هفدهمین دوره مسابقات تواشیح، همخوانی، ابتهال و اذان در استان سیستان و بلوچستان از 24 آذرماه امسال به مدت یک روز برگزار می‌شود.

هاشمی بیان داشت: این سری از مسابقات در سه بخش تواشیح، ابتهال و اذان برای دو گروه خواهران و برادران و در دو گروه سنی بزرگسال و زیر 16 سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم، موضوعات مسابقه شامل مدح، منقبت و فضایل اهل‌بیت(ع) به ویژه امام‌حسین(ع) و موضوعات مرتبط با تولید، عدم اتکای به غیر، استقلال مسلمانان و اهمیت جهاد در اسلام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این مسابقات در بخش ابتهال با موضوعات ادعیه و مناجات‌های مأثوره به ویژه فرازهای منتخب از صحیفه سجادیه و زیارت جامعه کبیره، اشعار شعرای نامدار و معتبر عرب زبان در مدح اهل‌بیت(ع) یا مسائل اعتقادی مانند مانند ولایت و انتظار خواهد بود.

هاشمی بیان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند به اشعار «دعبل خزایی»، «فرزدق»، «کمیت»، «صفی‌الدین حلی» و «جواهری» مراجعه و همچنین می‌توانند از نرم افزار سیره «معصومین(ع)» و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی استفاده کنند.

وی افزود: هفدهمین دوره مسابقات استانی اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم روز جمعه 24 آذرماه به مدت یک روز در مکتب نرجس برای خواهران و سالن همایش اداره‌کل اوقاف و امور خیریه ویژه برادران در زاهدان  برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول