اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار آبنوش خبر داد

برگزاری بیش از هزار برنامه هفته بسیج در قزوین / ساخت زائرسرای راهیان نور در خرمشهر و آبادان

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به برگزاری بیش از یک‌هزار برنامه هفته بسیج در این استان گفت: امروز رهبر معظم انقلاب، راه حسین (ع) را می‌پیماید.

برگزاری بیش از هزار برنامه هفته بسیج در قزوین / ساخت زائرسرای راهیان نور در خرمشهر و آبادان

به گزارش خبرنگار فارس از قزوین، سردار سالار آبنوش ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته بسیج به همت روابط عمومی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار شد با گرامیداشت هفته بسیج و تقارن آن با ماه محرم اظهار کرد: هر چه برکت و عزت در تاریخ برای بشریت وجود دارد، از عاشوراست و انشاءالله که در راستای این مهم هفته بسیج که بسیج در امتداد عاشورا نامگذاری شده است نیز گسترش یابد.

وی افزود: هر ساله در هفته بسیج برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که امسال نیز بیش از یک‌هزار برنامه توسط رده‌های بسیج در استان قزوین برگزار خواهد شد که در بین آنها برنامه‌های خاص و محوری نیز وجود دارند.

فرمانده سپاه استان قزوین با تاکید بر این مطلب که اکثر این برنامه‌ها خودجوش و مردمی هستند، یادآور شد: تجدید میثاق با ائمه جمعه و جماعات در پنجم محرم و روز نخست از هفته بسیج، اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی ویژه نونهالان عاشورایی بسیج، افتتاح نمایش فرهنگی هنری بسیج، همایش بزرگ نوجوانان بسیج 13 ساله عاشورایی، همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری صبحگاه مشترک با حضور نیروهای حوزه‌های مقاومت بسیج، برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی کشوری بسیج طلاب و روحانیون در مسجد امام صادق(ع)، همایش رزمی‌کاران بسیج و افتتاح چند پایگاه بسیج از جمله برنامه‌های تدارک شده هفته بسیج است.

فرمانده سپاه استان قزوین ادامه داد:‌ در روز دوم از هفته بسیج مصادف با ششم محرم همایش بزرگ نوجوانان بسیجی و هیئت‌های مذهبی اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی ویژه نونهالان بسیج، همایش مدیریت مصرف و اقتصاد مقاومتی، نشست‌های بصیرتی و همچنین برگزاری مرحله دوم مسابقات قرآنی برگزار می‌شود.

آبنوش در خصوص برنامه‌های روز علی‌اصغر (ع) مصادف با هفتم محرم اضافه کرد: اجتماع عظیم هیئت‌های پیشکسوتان و خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان آزادگان و رزمندگان، مراسم ویژه عطرافشانی مزار مطهر شهدا، همایش‌های بصیرتی و همچنین یادواره شهدا و  همایش زنان ایثارگر در این روز برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه استان قزوین تاکید کرد: همایش منتظران موعود که از کارهای نوین و ارزشمند است، در هشتم محرم انجام می‌شود و فعالان بسیجی با سبک سنتی هیئت‌ها در این مراسم حاضر خواهند شد.

وی با اشاره به یازده محرم که روز حضرت زینب بوده و متعلق به زنان است تصریح کرد: امیدواریم حضور زنان در تجمع‌های عاشورایی آنطور که شایسته است محقق شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به برگزاری موفق تجمع مراسم محرم در زنجان و بم خاطرنشان کرد: تجمع بزرگ عاشورایی محرم امسال همزمان در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی همچنین از برگزاری منظم نماز ظهر عاشورا در هیئت‌‌ها و همچنین همایش امر به معروف و نهی از منکر به همراه نشست بصیرتی فرهنگیان در این هفته خبر داد.

آبنوش یادآور شد: همایش طلاب و روحانیون مبلغ اعزامی به استان همایش توجیهی مداحاان و مسئولان هیئت‌ها با عنوان همایش شعرای آئینی و همچنین همایش ائمه جمعه و جماعات از دیگر برنامه‌هایی است که در استقبال از ماه محرم و هفته بسیج تاکنون برگزار شده است.

فرمانده سپاه استان قزوین در ادامه به نقش رسانه‌ها و اهمیت کارکرد آنها در فضای رسانه‌ای محرم اشاره و یادآور شد: رسانه‌ها باید در ایام تقارن هفته بسیج با محرم رویکردشان به صورت ویژه باشد و این مهم را برای مردم تبیین کنند که شروع انقلاب از عاشورا و 28 سفر بوده و همین محرم نیز موجب جرقه وقوع انقلاب شد.

آبنوش تصریح کرد: به کمک عاشورا و محرم بود که انقلاب به پیروزی رسید و دفاع مقدس به پیش رفت و اگر امام حسین در مکتب و آئین ما وجود نداشت قبلا وقوع انقلاب اسلامی نیز محال نبوده و محقق نمی‌شد، چرا که امروز هر  چه داریم از محرم و سفر است.

آبنوش نقش محرم و سفر را در به پیش بردن اهداف انقلاب اسلامی قابل توجه دانسته و تاکید کرد: این همه برکات محرم اتفاقی و تصادفی نیست و همه اینها نشانه‌ها و چراغ‌هایی برای رسیدن به سعادت است.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: دشمن همه تیرهای خود را شلیک کرده و آخرین تیرش که مسائل اقتصادی است، به شکل تحریم‌های ناجوانمردانه بر ملت ایران اعمال کرده است.

آبنوش ابراز کرد: از آنجا که رهبر ما حسینی و از جنس حسین (ع) است و با یزید زمان سازش نمی‌کند، تحریم‌ها نیز به شکل ناجوانمردانه‌ای اعمال شده و باید بدانیم که امروز فرزند همان حسین به عنوان نایب امام زمان راه حسین (ع) را می‌پیماید و این واقعیت را دشمن برنمی‌تابد.

وی با اشاره به این مطلب که غرب از موفقیت‌‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی مستاصل و درمانده شده، عنوان کرد: این حرکت دشمن برای خودش کشنده خواهد بود و امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان ثروتمندترین کشور در طول تاریخ این سرزمین با بهره‌گیری از فناوری علمی و اقتدار نظامی دشمن را وادار به عقب‌نشینی خواهد کرد.

آبنوش در ادامه خطاب به رسانه‌ها یادآور شد: در شرایطی که دشمن می‌خواهد ناامیدی را ترویج دهد، گسترش امید واقعی و حقیقی که مد نظر مقام معظم رهبری است در بین مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رسانه‌ها باید اقتصاد مقاومتی را برای مردم تبیین کنند.

فرمانده سپاه استان قزوین با تاکید بر تولید ملی و بهر‌ه‌گیری از داشته‌ها و ثروت‌های داخلی عنوان کرد: در ادبیات امروز جهان سه مولفه استقلال نظامی و امنیتی،‌ استقلال علمی و اقتصادی پایه‌های قدرت را تشکیل می‌دهند که با اذعان دشمنان جمهوری اسلامی چه در عرصه ملی و چه بعد نظامی سرآمد کشورهای جهان است که امیدواریم با عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در بعد اقتصادی نیز موفق شده و بتوانیم کشوری قدرتمند را تشکیل داده و زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراموش کینم.

به گزارش خبرگزار ی فارس آبنوش در ادامه نشست به تعدادی از پروژه‌های در حال ساخت توسط سپاه استان قزوین اشاره کرد و گفت: 16 پروژه عمرانی بالغ بر 30 میلیارد ریال توسط سپاه استان قزوین سرمایه‌گذاری شده است که از جمله می‌توان به ساخت 41 سوله چند منظوره صالحین در استان اشاره کرد که 12 مورد آن در قزوین و تا 22 بهمن به صورت کامل افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: 9 سوله 9 دی نیز با گنجایش 3500 نفر و همچنین 5 سالن تیراندازی برای عموم مردم از دیگر فعالیت‌های عمرانی سپاه قزوین است.

فرمانده سپاه قزوین به ساخت زائرسرای راهیان نور در خرمشهر و آبادان اشاره و یادآور شد: زائرسرای راهیان نور در خرمشهر در حال احداث بوده و همچنین زائرسرای راهیان نور اهواز با عنوان شهید مسعودیان در حال ساخت است.

وی در خاتمه به پروژه‌های عمرانی از قبیل مجتمع فرهنگی طلائیه به عنوان یک مرکز تفریحی فرهنگی و ورزشی درمانگاه شهرک کوثر قزوین، مجتمع فرهنگی لاله، اعزام تیم‌های پزشکی جهادی به مناطق محروم و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های کتاب اشاره کرد.

در پایان نیز حمزه برین معاون فرهنگی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین به تشریح برخی از برنامه‌ها در هفته بسیج پرداخت.

انتهای پیام/2667/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول