اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تجلیل از حماسه‌سازان باغملکی

2 خیابان اهواز به نام شهدای صیدون نامگذاری می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای نامگذاری شهرداری کلانشهر اهواز از نامگذاری دو خیابان این شهر به نام شهدای حماسه 15 دی ماه روستای «رود زیر» بخش صیدون شهرستان باغملک خبر داد.

2 خیابان اهواز به نام شهدای صیدون نامگذاری می‌شود

مهدی مکارمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: این اقدام به منظور تجلیل از حماسه اهالی این روستا در 15 دی ماه سال 1357 انجام می‌شود.

وی درباره حماسه این روستاییان، گفت: مردم دهستان «رود زیر» از توابع بخش صیدون شهرستان باغملک در شمال خوزستان در حمایت از رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) در خصوص به پا خواستن علیه حکومت شاهنشاهی در 15 دی 1357 دست به راهپیمایی زدند و مسافت 15 کیلومتری از روستای خود تا بخش صیدون را پیاده طی کردند.

مکارمی ادامه داد: ماموران رژیم که از این حرکت مردم و اهالی روستا به خشم آمده بودند مردم بی‌دفاع را با ضرب گلوله مستقیم مورد هدف قرار دادند که دو تن از جوانان برومند و شجاع آن دهستان به نام‌های شهید «احمد داور پناه» و شهید «اسکندر جاویدان» بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسیدند و چند نفر هم مجروح شدند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اهواز در خصوص واکنش مردم دهستان «رودزیر» در قبال حمله ماموران رژیم پهلوی گفت: البته مردم انقلابی روستا هم پاسخ این اقدام وحشیانه ماموران رژیم را دادند و فرمانده پاسگاه ژاندارمری و سه نفر از نیروهای پاسگاه را به سزای اعمال خود رساندند و آنها را راهی جهنم کردند.

مکارمی از این روز به نام حماسه‌ای بزرگ در تاریخ خوزستان یاد کرد و افزود: به منظور تجلیل از حماسه اهالی این روستا در سال 1357 دو خیابان اهواز به نام شهدای این روز یعنی شهید احمد داور پناه  و شهید اسکندر جاویدان نامگذاری می‌شود.

وی به مراحل قانونی این نامگذاری اشاره کرد و اظهار داشت: کلیت این اقدام در شورای نامگذاری موافقت شده و قرار است در جلسات بعدی مطرح شود و به تصویب نهایی برسد.

دبیر شورای نامگذاری شهرداری کلانشهر اهواز به درخواست برخی از خانواده‌های شهدای والامقام برای نامگذاری خیابان و کوچه‌ای به نام شهیدشان اشاره کرد و گفت: درخواست‌های این عزیزان مورد بررسی قرار گرفته که برخی به تصویب رسیده و نهایی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر خانواده معظم شهیدی می‌خواهد در شهرستان اهواز خیابان و کوچه‌ای به نام شهیدشان نامگذاری شود درخواست خود را همراه با تاییدیه بنیاد شهید و امور ایثارگران به روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اهواز واقع در امانیه محل سابق شورای اسلامی شهر تحویل دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول