اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرماندار سرایان محقق شد

تشکیل ستاد نظارت بر کویرنوردی در سرایان

خبرگزاری فارس: به منظور ساماندهی کویرنوردی در شهرستان سرایان ستاد نظارت بر فعالیت‌های کویرنوردی با حضور مسئولان تشکیل شد.

تشکیل ستاد نظارت بر کویرنوردی در سرایان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌ عمومی فرمانداری سرایان، محمدعلی مهدی‌نژاد در این جلسه با اشاره به تاثیر صنعت گردشگری و کویرنوردی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه و اهمیت آن به عنوان یک فرصت برای معرفی شهرستان اظهار کرد: برخی از مدیران کویرنوردی را با نگاه صِرف اقتصادی دنبال می‌کنند در حالی که نگاه صرفا اقتصادی به بحث گردشگری و کویرنوردی جفا به عرصه فرهنگی است.

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه فرهنگی شهرستان و لزوم برخورد با ناهنجاری‌های فرهنگی افزود: اصل و اساس کار در بحث گردشگری باید توجه به مقوله فرهنگ و مباحث اقتصادی و حفظ چارچوب ارزش‌های اسلامی باشد.

فرماندار سرایان خواستار نظارت بر فعالیت‌های گردشگری و دریافت مجوز توسط بهره‌برداران این حوزه شد.

محمد اسماعیلی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار سرایان نیز به تشریح ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و امنیتی کویرنوردی پرداخت و از جمله اهداف اصلی کویرنوردی را بسط و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در منطقه، شناساندن تاریخ و فرهنگ مردم کویر، مطرح‌سازی امنیت کویرهای استان، آشنایی مردم محلی با صنعت گردشگری، آشنایی با ورزش کویرنوردی و طبیعت گردی و همچنین زمینه‌سازی برای جذب تورهای خارجی به منطقه عنوان کرد.

بخشدار سه قلعه نیز بر هماهنگی با مجاری قانونی برای حضور تورهای کویرنوردی در کویرهای منطقه تأکید کرد و گفت: کویر بکر سه قلعه دارای جاذبه‌های شگفت‌انگیزی است و باید با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه بهره‌مندی بهینه از آن فراهم شود.

علی شبانی نبود متولی را از مشکلات موجود در این حوزه برشمرد.

در این جلسه بر تأمین زیرساخت‌های لازم در حوزه کویر تاکید شد و آسیب‌شناسی فعالیت‌های کویرنوردی مورد بررسی قرار گرفت و متولیان ارائه خدمات کویرنوردی هم معرفی شدند.

انتهای پیام/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول