اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای برنامه‌ریزی بررسی شد

تصویب طرح جامع و تفصیلی دو شهر اردبیل

خبرگزاری فارس: در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل دو طرح جامع و تفصیلی شهر تازه‌کند انگوت و تازه‌کند پارس‌آباد به تصویب رسید.

تصویب طرح جامع و تفصیلی دو شهر اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه که در استانداری اردبیل برگزار شد، اعضای شورای برنامه‌ریزی ابتدا طرح جامع و تفصیلی شهر تازه‌کند انگوت را مورد بحث و بررسی قرار دادند که در نهایت این طرح بدون الحاق روستای همجوار و شهرک فرهنگیان به تصویب رسید.

استاندار اردبیل در این جلسه گفت: اگر لازم باشد در جلسات کارگروه‌های زیربنایی و شهرسازی شرکت می‌کنیم تا با دقت بیشتر طرح‌های مطرح شده در این کمسیون مصوب شود که در مورد پرونده‌های سرعین باید با دقت نظر بیشتر کار صورت بگیرد.

اکبر نیکزاد با یادآوری اینکه تمامی مصوبات کارگروه‌های زیر مجموعه شورای برنامه‌ریزی باید به تأیید اعضای این جلسه برسد، افزود: ما امیدواریم خلاصه گزارشات این پرونده‌ها و استعلامات صورت گرفته به شورای برنامه‌ریزی ارایه شود تا بتوانیم به سرعت آنها را به تصویب نهایی برسانیم.

وی در مورد دقت نظر در واگذاری‌ها و جذب سرمایه‌گذاران در مناطق مختلف به ویژه اراضی مورد نیاز تصریح کرد: باید این کار در نهایت ظرافت و دقت صورت بگیرد.

نیکزاد به مخالفت اعضای شورای برنامه‌ریزی استان با الحاق روستا و شهرک فرهنگیان در تازه‌کند انگوت خاطر نشان کرد: طرح جامع و تفصیلی این شهر بدون الحاق این روستا و شهرک مورد موافقت قرار گرفت تا بعد از تأیید نهایی در شورای معماری و شهرسازی برای اجرا به فرمانداری و شهرداری مربوطه ابلاغ شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل اضافه کرد: اغلب حاضران در جلسه با دید فنی مسایل را بررسی می‌کنند و در مورد طرح ارایه شده نظر جمعی بر این بود که از الحاق روستای همجوار با تازه‌کند انگوت و همچنین شهرک فرهنگیان مخالفت شود که در این زمینه اقدام اساسی نیز صورت گرفت.

در این جلسه رئیس شورای شهر تازه‌کند انگوت به جد موافق الحاق روستا و شهرک فرهنگیان بود که در این زمینه نیز با بهانه‌های مختلف سعی کرد تا نظر اعضای شورا را جلب کند که در نهایت این امر میسر نشد و وی در حالی که به شدت از تصمیم‌گیری اعضای شورای برنامه‌ریزی استان ناراحت بود، گفت بسیاری از این اعضا در حالی که هیچ شناختی از انگوت ندارند با این الحاق مخالفت کردند.

در ادامه این جلسه طرح جامع و تفصیلی شهر تازه‌کند پارس‌آباد نیز به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت که اعضا با نهایی شدن و تصویب آن موافقت کردند به طوریکه در طرح جامع تفصیلی شهر، جمعیت شهر 3 هزار و 655 نفر در افق 15 ساله لحاظ شده بود.

همچنین در این افق مساحت شهر 132 هکتار با 27 هکتار افزایش و تعداد واحد مسکونی 575 مورد لحاظ شده بود که سرانه معابر 40 هکتار، فضای سبز 20 متر مربع، سرانه آموزشی به 12 درصد، سرانه مذهبی به 3 هزار و 400 متر مربع، سرانه فضای فرهنگی به 7 هزار متر مربع و سرانه فضای ورزشی نیز به 17 هزار متر مربع افزایش می‌یابد.

پرهیز از تغییر کاربری اراضی کشاورزی با هدف توسعه شهری

در بررسی طرح تفصیلی شهر تازه‌کند پارس‌آباد نیز استاندار اردبیل به پرهیز جدی از تغییر کاربری اراضی تاکید کرد و ادامه داد: ‌ما علاقمند نیستیم که اراضی حاصلخیز و قابل کشت در محدوده مسکونی شهر قرار بگیرد.

اکبر نیکزاد با اشاره به مهاجرت معکوس به مناطق روستایی در بسیاری از مناطق استان اردبیل بیان کرد: در این شهر نیز مهاجرت معکوس شروع شده که امیدواریم ساخت و سازها مناسب و مطلوب و با رعایت سرانه‌های مختلف مورد نظر و هدف‌گذاری باشد.

انتهای پیام/62001/ی/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول