اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس دانشگاه‌ پیام نور مازندران:

طرح جامع توسعه ساری تهیه شود

خبرگزاری فارس: یک فعال فرهنگی اجتماعی و مدرس دانشگاه‌ پیام نور مازندران با اشاره به کمبودهای استانی شهر ساری از حیث امور زیربنایی و زیرساختی، خواستار تهیه و تدوین طرح جامع توسعه شهر ساری شد.

طرح جامع توسعه ساری تهیه شود

حسین برزگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: توسعه پایدار، همه‌جانبه و متوازن نیازمند برنامه‌ریزی، سیاستگزاری و نظارت علمی و کارشناسی بوده و انجام برخی از فعالیت‌های روبنایی و بزرگ‌نمایی پاره‌ای از طرح‌های ناظر به حوزه خدمات شهری، نمی‌توان معیار و سنجه دقیق برای تحقق توسعه شهری باشد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به وجود ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و منابع انسانی ارزنده شهر ساری خاطرنشان کرد: تمام مسائل شهر ساری را نباید در نهاد و یا سازمان خاصی تجمیع کرد و انتظارات و مطالبات را متوجه این سازمان خدماتی کرد.

برزگر با اشاره به کمبودهای استانی شهر ساری از حیث امور زیربنایی و زیرساختی، خواستار تهیه و تدوین طرح جامع توسعه شهر ساری شد.

وی افزود: دامن‌زدن به مطالبات و انتظارات افکار عمومی و انجام برخی حرکت‌های تقلیلی و موقتی را نمی‌توان معیار مناسبی برای ارزیابی مدیریت شهری دانست.

به گفته برزگر، تاکید بر استفاده از واژه (پوزش) و بزرگ‌نمایی آن در قالب محیطی، تامل برانگیز است.

وی افزود: اگر پوزش‌طلبی مسئولان از مردم به یک رویه و متد تبدیل شود باید در نظر داشت که سازمان‌های ارائه خدمات عمومی به شهروندان از توان نظارتی قوی و هدفمند برخوردار نیست.

برزگر خواستار تقویت بعد نظارتی دستگاه‌های اجرایی در اجرای پروژه در طرح‌های توسعه شهری در مرکز استان شد و تاکید کرد: جذب به موقع اعتبارات، تخصیص به هنگام و توزیع عادلانه اعتبارات عمرانی و جاری توسط دستگاه‌های خدماتی می‌تواند به تسریع و تسهیل در اجرای طرح‌های توسعه شهری کمک کند.

وی، عذرخواهی از مردم در موارد نادر به خاطر تاخیر در اجرای پروژه‌ها را امری طبیعی دانست و در عین حال تصریح کرد: اینکه عذرخواهی کردن از شهروندان را به یک قاعده مستمر تبدیل کنیم به نظر می‌رسد که تاخیر در اجرای برنامه‌ها به نوعی تبرئه می‌شود.

این فعال فرهنگی اجتماعی و مدرس دانشگاه‌ پیام نور مازندران گفت: تاخیر در اجرای طرح‌ها نشان دهنده ضعف مدیریتی، اشکال در عملکرد متعهدان به تعهدات قانونی و نظارت کمرنگ است.

برزگر در عین حال خاطرنشان کرد: تلاش برای انجام خدمات مطلوب و افزایش رضایتمندی شهروندان از جمله انتظاراتی است که مردم از مسئولان شهری دارند.

وی تصریح کرد: انجام کارهای پراکنده بدون مطالعه و اصرار بر برخی امور ناظر به راه حل‌های موقتی، آهنگ روند توسعه شهری را کاهش می‌دهد.

به گفته وی به جای تکیه بر قدرت فرد یا افراد باید به سمت تقویت نهادهای مدنی و روندهای فرهنگی و اجتماعی حرکت کرد تا در حوزه توسعه، مولفه‌های شهروندی و مدنیت قوام یابد.

انتهای پیام/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول