اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

طرح جامع ترافیک مشهد بازنگری شود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی خواستار بازنگری در طرح جامع ترافیک مشهد شد.

طرح جامع ترافیک مشهد بازنگری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان خراسان‌رضوی اظهارداشت: موضوع ترافیک برای مسئولان استان خراسان‌رضوی بسیار حائز اهمیت است، زیرا ساماندهی آن، زمینه خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) را فراهم می‌سازد.

وی افزود: برای دستیابی به نتیجه مطلوب و طراحی الگویی متناسب با شرایط ترافیکی استان، به‌ویژه کلان‌شهر مشهد، در اختیار داشتن آماری متقن و برنامه‌ریزی در فضایی واقعی توسط کارشناسان و تحلیل‌گران امری ضروری است.

استاندار خراسان‌رضوی در ادامه بر انعطاف‌پذیری برنامه‌ریزی‌های ترافیکی با توجه به حضور گسترده زائران در ایام مختلف سال تاکید کرد.

فروزان‌مهر در ادامه با اشاره به تدوین طرح جامع و تفصیلی شهر مشهد و پیوست‌های ترافیکی، بازنگری و ارائه طرح توسط مشاور و ارائه مجدد به شورای همتای استان تا پایان سال را خواستار شد.

وی گفت: نگاه جامع به مدیریت شهری به‌ویژه در مسائل ترافیکی منطبق با دیدگاه آمایش و مبتنی بر طرح‌های توسعه‌ای استان و کلان‌شهر مذهبی مشهد سبب‌ساز تدوین برنامه‌ای کارشناسانه و اجرایی می‌شود.

استاندار خراسان‌رضوی افزود: فرهنگ‌سازی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی و کاهش سفرهای غیرضروری درون‌شهری علاوه بر روان‌سازی ترافیک، کاهش آلودگی هوا را به دنبال دارد.

فروزان‌مهر ضمن تاکید بر لزوم توجه ویژه به مباحث ترافیکی در محورهای مواصلاتی حرم مطهر گفت: برای اتخاذ تصمیم قطعی و منطقی جهت تردد خودروهای شخصی در مسیرهای یاد شده، باید محدودیت در معابر و حجم ورودی خودرو به شریان‌های منتهی به هسته مرکزی را در نظر داشته باشیم.

وی خواستار همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی با پلیس و تقسیم کار برای اجرای مصوبات شورای همتا در این زمینه شد.

استاندار خراسان‌رضوی در بخش دیگری از سخنانش بر ساماندهی عواملی که باعث ایجاد ترافیک در خیابان‌های اصلی شهر می‌شود تاکید کرد.

انتهای پیام/70019/ل/گ1003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول