اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار تهران در ارتباط با بودجه‌های عمرانی تهران تاکید کرد

جای هیچ نگرانی نیست/ظرفیت صرفه‌جویی در دستگاه‌ها وجود دارد

خبرگزاری فارس: استاندار تهران با اشاره به بودجه‌های عمرانی استان تهران در سال جاری گفت: با توجه به اینکه ظرفیت صرفه‌جویی در دستگاه‌ها وجود دارد جای هیچ نگرانی نیست.

جای هیچ نگرانی نیست/ظرفیت صرفه‌جویی در دستگاه‌ها وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مرتضی تمدن لحظاتی پیش در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ری که در فرمانداری ری برگزار شد، با اشاره به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اظهار داشت: در حال حاضر تعداد زیادی پروژه نیمه تمام داریم و از سوی دیگر محدودیت منابع مالی کمی داریم که نیاز به توضیح بیشتر ندارد، اما پیمانکاران با قوت دارند کار خود را ادامه می‌دهند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه روزهای چهارشنبه خود را برای بازدید از پروژه‌های عمرانی قرار داده است، گفت: چهارشنبه‌ها از صبح تا شب از پروژه‌های عمرانی بازدید می‌کنیم و از نزدیک شاهد این هستیم که کار صورت می‌گیرد، کارهای سنگین و بزرگی دارد صورت می‌گیرد اما محدودیت مالی داریم و ما باید با پیمانکاران تفاهم کنیم تا کار کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه توافق با پیمانکاران روش دارد، عنوان کرد: تفاهم با پیمانکاران کار راحتی نیست، نخست باید پیمانکاران اعتماد کنند و از سوی دیگر الان وقت آن نیست که به دلیل محدودیت مالی به کیفیت کارها توجه نکنیم، این مهم نباید دلیلی باشد که از کیفیت کارها کاسته شود.

تمدن با تاکید بر اینکه نباید یک قدم از کیفیت و کمیت پروژه‌ها کاسته شود، ابراز داشت: نباید این دلیلی باشد که چون در حال حاضر به پیمانکاران پول نمی‌دهیم کار با کاسته شدن کیفیت و کمیت پیش برود.

استاندارا تهران در ادامه تاکید کرد: نباید کمیت و کیفیت پروژه‌ها به دلیل اینکه ما محدودیت مالی داریم دچار خللی شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه پروژه راه و فاضلاب را مشاهده کردم و علی‌رغم اینکه به پیمانکاران پول ندادند ولی بسیار سخت‌گیرانه دارند اعمال ضوابط می‌کنند و این قابل قبول نیست که در برخی دستگاه شاهد مشکلاتی در پروژه‌ها باشیم و بعضا عنوان شود که چون پول نمی‌دهیم زیاد سخت نگیریم.

تعطیلی کار بهتر از کار بدون کیفیت است

تمدن بیان داشت: تمام معیارها و ضوابط نباید قربانی محدودیت‌های مالی شود، اگر کارها را تعطیل کنیم بهتر از این است که کارها با سطح کیفیت و کمیت پایین صورت پذیرد.

استاندار تهران ازمدیران کل و مسئولان دستگاه‌های خواست: برای جلوگیری از کاهش کیفیت پروژه‌ها به‌ طور مداوم به پروژه‌ها سرکشی شود و بازرسی‌های پی‌درپی شورای فنی را داشته باشید و با ارزیابی‌های مکرر اجازه ندهید که یک قدم در روند اجرای با کیفیت پروژه‌ها خللی ایجاد شود.

پروژه‌های حیاتی را با منابع موجود اجرایی کنید

تمدن ابراز داشت: دستگاه‌ها و سازمان‌ها با توجه به منابعی که در اختیار داشتند باید برای اجرای پروژه‌ها اهم و غیراهم می‌کردند که متاسفانه برخی از دستگاه‌ها نکردند و در حال حاضر باید مدیران به این نکته توجه داشته باشند که اجرای برخی پروژه‌ها حیاتی است باید با منابع موجود پروژه‌هایی سریع‌تر به تحقق نیازها می‌پردازد را تکمیل کنید تا هرچه سریع‌تر مورد استفاده قرار بگیرد.

استاندار تهران تاکید کرد: خود دستگاه‌ها باید توجه داشته باشند پروژه‌هایی که هرچه زودتر تکمیل می‌شود را تکمیل کنند.

صرفه‌جویی شدید باید در دستور کار قرار بگیرد

تمدن با اشاره به بودجه‌های عمرانی استان تهران که در کمیته‌ برنامه‌ریزی تبیین شد، بیان داشت: یکی از مقتضیات بودجه سال 91 این است که باید به شدت صرفه‌جویی کنیم و این نعمت خدا ما را در این قرار داده تا در هزینه‌ها بازنگری کنیم.

استاندار تهران با اشاره به اجرای چندین پروژه در بدنه استانداری تهران گفت: با تحقق چندین پروژه توسط معاونت برنامه‌ریزی شاهد این بودیم که تغییر مسیر سبب صرفه‌جویی در بودجه شد.

حتی یک میلیون تومان صرفه‌جویی خدمت به مردم و نظام است

تمدن با تاکید بر اینکه حتی یک میلیون صرفه‌جویی در اجرای یک پروژه و طرح خدمت به نظام است، تصریح کرد: هنوز آنقدر دستگاه‌ها ظرفیت صرفه‌جویی دارد که جای هیچ نگرانی نیست، امکان صرفه جویی زیاد است و جای هیچ نگرانی نیست و هنوز جای صرفه‌جویی در سیستم اداری ما وجود دارد.

مقاومت هوشمندانه پاسخ محکم به دشمن است

استاندار تهران تاکید کرد: به لطف خدا و با عملکرد مثبت مدیران تاکنون هیچ علامتی از محدویت منابع را در رفتار دستگاه‌ها نمی‌بینیم که بگوییم محدودیتی به‌وجود آمده و به‌شدت هم جا دارد که صرفه‌جویی کنیم، چه در پروژه‌ها و چه در بحث‌های اجرایی و باید به این سمت برویم که خرج‌های بی‌ربط و غیرضرور و ریخت و پاچ که برای مردم جزء بد بینی هیچ چیزی ایجاد نمی‌کند  را جمع کنیم.

وی با بیان اینکه باید از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کنیم، یادآور شد: با یک مقاومت هوشمندانه از این عرصه خواهیم گذشت و دشمن بار دیگر با تو دهنی روبرو می‌شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول