اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خورشید بر نیزه-34

صرفه‏جویی 8 درصدی مصرف برق در هیئت‏های مذهبی سمنان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از صرفه‏جویی هشت درصدی مصرف برق در هیئت‏های مذهبی این استان خبر داد.

صرفه‏جویی 8 درصدی مصرف برق در هیئت‏های مذهبی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد موسوی‏زاده ظهر امروز در نشست هم‏اندیشی بهینه‏سازی مصرف برق در مساجد و پایگاه‏های بسیج استان سمنان هم‏زمان با ماه محرم گفت: اصلاح الگوی مصرف در اماکن مذهبی نمونه عملی تحقق ارزش‏ها و شعائر دین مبین اسلام است.

موسوی‏زاده با ارائه گزارش کاملی از وضع تاسیسات و شبکه‏های توزیع برق استان سمنان بیان داشت: خوشبختانه با فرهنگ‏سازی مناسبی که در عرصه‏های مختلف صورت گرفته، مشترکان برق استان در مصرف بهینه برق ممتاز هستند.

وی با تاکید بر اینکه اماکن مذهبی نظیر مساجد، تکایا، حسینیه‏ها، دارالقرآن‏ها و پایگاه‏های مقاومت بسیج نقش الگویی در زمینه‏های مختلف ایفا می‏کنند، افزود: با استفاده از تجهیزات با راندمان بالا، لزوم تعدیل مصرف در ساعات اوج بار و بهره‏گیری از لامپ‏های کم‏مصرف و پربازده در بخش روشنایی این‏گونه اماکن به عنوان الگوی مناسبی برای سایر اقشار جامعه به شمار می‏رود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان اظهار داشت: سهم مصرف برق اماکن مذهبی در استان سمنان 2.5 درصد بوده و در این بخش، هشت درصد کاهش مصرف و صرفه‏جویی صورت گرفته است.

وی همچنین تلاش برای الگو بودن مساجد و پایگاه‏های بسیج در مدیریت بهینه انرژی، تعیین شاخص‏های مدیریت مصرف برای اماکن مذهبی و توجه به آن در ممیزی انرژی، اطلاع‏رسانی ائمه جماعات برای نهادینه‏سازی مصرف صحیح برق، به‏کارگیری و استفاده از نیروهای بسیجی پایگاه‏های مستقر در مساجد در زمینه‏های مختلف بهینه‏سازی مصرف و برنامه‏ریزی بیشتر در بخش‏های فرهنگی مدیریت مصرف برق را از جمله انتظارات صنعت توزیع برق استان سمنان برشمرد.

انتهای پیام/2249/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول