اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از تیرماه سال گذشته تا کنون صورت گرفت

انجام موفقیت‌آمیز 400 جراحی قلب باز در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

خبرگزاری فارس: رئیس بخش جراحی قلب باز مرکز فوق تخصصی قلب و عروق امام علی(ع) بیمارستان شهید بهشتی کاشان گفت: از زمان آغاز به کار این مرکز 400 عمل جراحی قلب باز با موفقیت انجام شده است.

انجام موفقیت‌آمیز 400 جراحی قلب باز در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد صادق پورعباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد عمل جراحی قلب باز در این مرکز از 21 تیرماه سال گذشته تا کنون انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه 63 درصد از جراحی‌های انجام شده در این مرکز به آقایان و 37 درصد بقیه به بانوان اختصاص داشته است افزود: جراحی قلب باز انجام شده در این مرکز شامل بیماران اورژانسی، جراحی دریچه قلب، بیماران مادرزادی و جراحی مربوط به گرفتگی آئورت بوده است.

به گفته وی، 90 درصد از عمل‌های جراحی در این مرکز مربوط به عروق کرونر است که به دلیل تنگی عروق اتفاق می‌افتد که این عمل‌ها نیز با موفقیت انجام شده است.

رئیس بخش جراحی قلب باز مرکز فوق تخصصی قلب و عروق امام علی(ع) بیمارستان شهید بهشتی کاشان خاطرنشان کرد: میانگین انتظار بیماران قلبی برای انجام عمل جراحی در این مرکز یک هفته است.

پورعباسی، میزان مرگ و میر بیماران عمل جراحی شده قلب باز در کاشان را کمتر از یک سوم آمار جهانی ذکر کرد و گفت: نسبت مرگ و میر بیماران عمل جراحی قلب باز در جهان سه درصد و در شهرستان کاشان یک درصد است.  

وی با بیان اینکه همه اعمال جراحی قلب باز در مرکز فوق تخصصی قلب و عروق امام علی(ع) بیمارستان شهید بهشتی کاشان انجام می‌شود ابراز داشت: شرایط به گونه‌ای فراهم شده است تا دیگر نیازی به اعزام بیماران به تهران و اصفهان نباشد. 

به گفته وی، این مرکز علاوه بر خدمات‌دهی به بیماران قلبی شهرستان کاشان، بیماران قلبی از شهرستان‌های  آران و بیدگل، نطنز، دلیجان، محلات و اراک و همچنین استان‌های لرستان، کرمانشاه و حتی خوزستان را نیز پذیرش کرده است.

رئیس بخش جراحی قلب باز مرکز فوق تخصصی قلب و عروق امام علی(ع) بیمارستان شهید بهشتی کاشان تصریح کرد: این مرکز دارای پنج تخت فعال و یک تخت ایزوله به طور کامل مجهز بوده و تمامی تخت‌های این مرکز مجهز به مونیتور و سیستم مونیتورینگ است.

پورعباسی، مرکز فوق تخصصی قلب و عروق امام علی(ع) بیمارستان شهید بهشتی کاشان را دارای تجهیزات پیشرفته و به‌روز پزشکی دنیا اعلام کرد و گفت: این مرکز به آخرین ورژن پمپ قلب و ریه، پیشرفته‌ترین تجهیزات کمکی، بالون و پمپ مورد نیاز بیماران شوک قلبی، امکانات آی.سی.یو، اتاق عمل و دستگاه‌های بی‌هوشی مجهز است.

رئیس بخش جراحی قلب باز مرکز فوق تخصصی قلب و عروق امام علی(ع) بیمارستان شهید بهشتی کاشان همچنین از انجام عمل جراحی قلب باز کودکان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با فراهم شدن امکانات و تجهیزات لازم این عمل نیز در این مرکز فعال می‌شود. 

انتهای پیام/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول