اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان:

بیان قصه‌های قرآن با زبان کودکانه سودمند است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: 262 قصه در قرآن ذکر شده و بیان قصه‌های قرآن با زبان کودکانه همراه با بهره‌گیری از دیگر هنرها سودمند است.

بیان قصه‌های قرآن با زبان کودکانه سودمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عربپور پیش از ظهر امروز در دومین جشنواره قصه‌های قرآنی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: برگزاری این جشنواره قابل تقدیر است و کانون پرورشی کرمان برنامه‌های خوبی را در قالب جشنواره‌ها و همایش‌ها برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: سمت و سوی برنامه‌های کانون به سوی فعالیت‌های دینی و مذهبی است و این مجموعه در برگزاری جشنواره قصه‌های قرآنی ابتکار داشته است.

عربپور عنوان کرد: حضرت امیرالمومنین علی (ع) می‌فرماید «قرآن مانند دریای بسیار عمیقی است که هر کس بتواند به عمق آن برسد، لوءلوء و مرجان بیشتری به دست می‌آورد و هر کس به اندازه‌ای که شنا می‌کند می‌تواند تحفه‌های ارزشمندی از قرآن برداشت کند».

وی با بیان اینکه قصه‌های قرآنی بخشی از آموزه‌های قرآنی است، افزود: 262 قصه در قرآن ذکر شده و بیان قصه‌های قرآن با زبان کودکانه همراه با بهره‌گیری از دیگر هنرها سودمند است.

عربپور خاطرنشان کرد: مربیان و افرادی که قصه‌های قرآنی را بازنویسی و بازگو می‌کنند باید به عمق مسائل قرآنی توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه قرآن با بیان قصه‌ها قصد ایجاد سرگرمی نداشته است، ابراز داشت: قرآن کتاب زندگی است و شأن آن به دور از رمان‌گویی و قصه‌سرایی است و هدف از بیان این قصه‌ها عبرت‌آموزی و درس‌آموزی بوده و این داستان‌ها را به عنوان شاهدهایی برای مسائل اعتقادی مطرح می‌کند.

این مسئول اذعان داشت: بسیاری از آیات قرآن به صورت تلگرافی است و بعضی‌ها توانسته‌اند برخی از داستان‌های قرآن مانند ماجرای حضرت یوسف را به اندازه تمام صفحات قرآن بازگو کنند.

عربپور اظهار داشت: قصه‌گویان قرآنی باید هنرشان این باشد که نکات ظریف قرآن را به زیبایی مطرح کنند و علت بیان این قصه‌ها در قرآن را بازگو کنند و بعضی از این قصه‌ها را با شرایط امروز تطبیق دهند.

وی عنوان کرد: دست‌اندرکاران جشنواره قصه‌های قرآنی و قصه‌گویان هرچه خود را به قرآن نزدیک کنند، نکات حساس را بهتر متوجه می‌شوند.

عربپور با اشاره به اینکه تلاوت، ترجمه و تفسیر آیات قرآن ظاهر این کتاب آسمانی است، گفت: افرادی باطن قرآن را درک می‌کنند که طهارت ذاتی داشته باشند.

وی تصریح کرد: امیدواریم که توجه به درس‌ها و قصه‌های قرآنی سرلوحه برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان باشد، زیرا هر چه انس کودکان و نوجوانان با قرآن بیشتر باشد، آینده روشن‌تری را پیش رو دارند.

انتهای پیام/80019/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول