اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمان:

قصه‌های قرآنی جذاب‌ترین پیام‌ها را دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار کرمان با اشاره به اینکه قرآن کتاب نور و هدایت است، گفت: قصه‌های قرآنی جذاب‌ترین پیام‌ها را دارند.

قصه‌های قرآنی جذاب‌ترین پیام‌ها را دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهنام سعیدی‌ پیش از ظهر امروز در آیین پایانی نخستین جشنواره قصه‌های قرآنی در مرکز استان اظهار داشت: جشنواره قصه‌های قرآنی کرمان دارای لذت و معنویت ویژه‌ای است و فضای حاکم بر این جشنواره سراسر نور و معنویت است.
وی با اشاره به اینکه قرآن کتاب نور و هدایت است، خاطرنشان کرد: کتاب آسمانی قرآن انسان را در مسیر رشد و تعالی قرار می‌دهد و قصه‌های قرآنی جذاب‌ترین پیام‌ها را دارند.
سعیدی با بیان اینکه یک قصه قرآنی در قسمت‌های مختلف قرآن مطرح شده است، افزود: به طور نمونه قصه نوح (ع) 40 بار در قرآن آمده است.
وی دلیل تکرار این قصه‌ها را تاثیرگذاری بیشتر آن‌ها ذکر کرد.
سعیدی با اشاره به حکمت نهفته در قصه‌های قرآنی تصریح کرد: تمام قصه‌های قرآنی دارای پیام هستند که این پیام‌ها برای هدایت بشر است.
وی افزود: در قرآن کریم 115 نام خاص وجود دارد که این نام‌ها، پیام‌هایی را در بردارند که تمام فضایل اخلاقی را می‌توان در آن پیدا کرد.
سعیدی ابراز داشت: پیام‌های قصه‌های قرآنی عبرت‌آموزی از سرنوشت گذشتگان و طی کردن مسیر کمال، قدرت تفکر در خلقت و تاریخ و نعمت‌های خدا است و قصه قرآنی از غیب خبر می‌دهد و از گذشته و آینده سخن  می‌گویند.
فرماندار کرمان با اشاره به اینکه قصه‌های قرآنی ما را با سیره انبیاء آشنا می‌کند، عنوان کرد: این قصه‌ها همچنین ما را با قوانین و سنن قرآنی آشنا می‌کند.
سعیدی با بیان اینکه محور تمام قصه‌های قرآنی خدامحوری است، تصریح کرد: تمام فضایل اخلاقی در قصه‌های قرآنی وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با برگزاری جشنواره قصه‌های قرآنی زمینه‌ای را فراهم آورد که تمام قصه‌گویان تاثیر حضور قصه‌گویی قرآنی را در زندگی و رفتار خود مشاهده کنند.
سعیدی افزود: تمام افرادی که قصه‌گوی قرآنی هستند باید زندگی، رفتار، گفتار و کردارشان قرآنی باشد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول