اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد

قصه‌های قرآنی در امامزاده‌های یزد روایت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد، قصه‌های قرآنی روایت می‌شود.

قصه‌های قرآنی در امامزاده‌های یزد روایت می‌شود
حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: روایت قصه‌های قرآنی در حال حاضر جمعه شب‌ها در آستان مقدس امامزاده سیدجعفر محمد (ع) برگزار می‌شود.
وی افزود: داستان‌های قرآنی به منظور آشنایی و ارتباط عموم مردم با عمق مفاهیم قرآن با هر میزان سواد و سطح آگاهی، در قالب‌های جذاب و زیبا روایت می‌شود.
حاتمی بیان کرد: در این قصه‌های قرآنی به موضوعات اخلاقی و اجتماعی که جنبه کاربردی دارد، پرداخته می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: نخستین مراسم قصه‌های قرآنی با دو داستان با موضوع احسان و احترام به پدر و مادر و نتیجه آن همچنین اهمیت خواندن قرآن، با استقبال خوب مردم برگزار شد.
حاتمی بر توجه به محتوا و مفاهیم قرآن در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: این قصه‌ها با سبکی نو درباره قرآن یا از خود قرآن انتخاب شده‌اند که اجرای آن به صورت نمایش، جذابیت و تاثیرگذاری آن را دو چندان کرده است.
وی افزود: تاکنون 50 قصه قرآنی آماده شده است که برای جمع‌آوری آنها از 100 منبع قرآنی از جمله کتاب‌های قصص قرآن، قصص انبیا، مثنوی معنوی مولوی، مرجع معارف و معاریف و دیگر کتاب‌های قرآنی استفاده شده است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد از اجرای داستان‌های قضاوت‌های امام علی(ع) در ماه رمضان سال آینده خبر داد و گفت: برنامه‌های مختلف زیادی در قالب قصه در حال تهیه است که اجرای قصه چهره‌های حماسی عاشورا در ماه محرم و صفر سال آینده از جمله این برنامه‌هاست.
وی تاکید کرد: قصه‌های قرآنی جمعه شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشا به مدت یک ساعت همراه با مسابقه در امامزاده سید جعفر (ع) یزد در بلوار جمهوری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول