اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اهدای عکس‌های قدیمی اماکن متبرکه ‌به مرکز اسناد آستان قدس ‌

خبرگزاری فارس: مجموعه‌ای از عکس‌های قدیمی و ارزشمند که توسط عکاسان مشهور مشهدی در بین سال‌های 1317 تا 1348 در اماکن متبرکه رضوی گرفته شده ‌به مدیریت امور اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی اهدا شد.

اهدای عکس‌های قدیمی اماکن متبرکه ‌به مرکز اسناد آستان قدس ‌

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد‌ آستان قدس رضوی، مدیر امور اسناد و مطبوعات این سازمان عکس را یکی از منابع مهم و ارزشمند تاریخ‌نگاری که در شناخت و درک عمیق دوره‌های تاریخی کمک فراوانی می‌کند عنوان کرد و گفت: عکس‌های تاریخی بسیاری در نزد افراد نگهداری می‌شود که البته به علت عدم نگهداری علمی، در معرض نابودی است بنابراین لازم است با اطلاع‌رسانی صحیح در جذب و تشویق افراد برای ارائه آن به مراکز نگهداری اسناد تاریخی همت گماشت. ابوالفضل حسن‌آبادی خاطر نشان کرد: در این مجموعه که توسط محمدمهدی نعمتی‌زاده به مرکز اسناد آستان قدس رضوی اهدا شده تعدا‌د 45 عکس نفیس تاریخی که در بین سال‌های‌ 1317 تا 1346 ‌را در بر می‌گیرد وجود دارد.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از عکس‌ها مربوط به سال‌های 1338 تا 1341 که توسط عکاسان معروف شهر مشهد ابراهیم ذهبی (سیاح ) و علی آیریا برداشته شده و به اهمیت عکس‌ها می‌افزاید افزود: تصاویر کارکنان و مامورین آستان قدس رضوی، بازدید صاحب‌منصبان سیاسی از سایر کشورهای مسلمان از آستان قدس رضوی، مراسم مرسوم در آستان قدس نظیر مراسم سوم شعبان در سال 1334 هجری شمسی و مراسم خطبه‌خوانی در سال 1338ش و تصاویری از حرم مطهر نظیر سقاخانه و گنبد مطهر برخی از موضوعات عکس‌های اهدایی است.

مدیریت اسناد و مطبوعات آستان قدس ضمن سپاس و تقدیر از نیک‌اندیش ‌محمد‌مهدی نعمتی‌زاده از همه صاحبان عکس‌های تاریخی که علاقمند به ماندگاری اسناد خویش در گنجینه نفیس آستان قدس رضوی (به صورت وقف، اهدا و یا خریداری) هستند استقبال می‌کند.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول