اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پرچم حرم سید‌الشهدا(ع) به آستانه مقدسه قم اهدا شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی پرچم حرم حضرت اباعبد‌الله(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) به آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) اهدا شد.

پرچم حرم سید‌الشهدا(ع) به آستانه مقدسه قم اهدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، در این مراسم که با حضور تولیت و مسئولان آستانه مقدسه قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد،‌ پرچم حرم حضرت سید‌الشهدا(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) به آستانه مقدسه قم اهدا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم در این مراسم عتبات عالیات را میعادگاه عاشقان اهل‌بیت(ع) معرفی کرد و گفت: اهدای این پرچم‌ها به حرم حضرت کریمه اهل‌بیت(س) نماد ترویج فرهنگ معصومین است.

وی با اشاره به روایتی از امام معصوم مبنی بر اهمیت ترویج فرهنگ اهل‌بیت گفت: هدف از اینکه پرچم‌های عتبات عالیات به اماکن مقدس ایران و پرچم‌های آستان مقدس امام رضا و حضرت معصومه(س) به عتبات عالیات اهدا می‌شود، نشر فرهنگ اهل‌بیت(ع) است.

تولیت آستانه مقدسه قم اضافه کرد: این کار نمادی از نشر حرکت فرهنگی حضرت فاطمه معصومه(س) به ایران و حضورشان در قم و حرکت جامع امام حسین(ع) و واقعه عاشورا است.

وی با بیان اینکه چنین اقداماتی اتحاد و یکپارچگی شیعیان در سراسر جهان را نشان می‌دهد خاطر نشان کرد:‌ نصب شدن پرچم حضرت سید‌الشهدا(ع) بر فراز گنبد حضرت فاطمه معصومه(س) این را می‌گوید که قم هم کربلایی است و آنجا هم مانند قم است.

سعیدی گفت: ما با این تبادل فرهنگ و ارتباطات ایجاد شده و تقویت آن می‌‌خواهیم بگوییم که شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) باید در خط امام حسین(ع)، عباس(ع)، علی اکبر (ع)، قاسم(ع) و زنان ما در خط و مسیر زینب و فاطمه معصومه‌(ع) باشند؛ در غیر این صورت اگر کسی در این خط نباشد در خط یزید است.

وی با اشاره به وظیفه سنگین خادمان بارگاه‌های ملکوتی اهل‌بیت(ع) در هدایت و راهنمایی مردم در این مسیر گفت: تمام هم و غم ما باید این باشد که در مزارهای ائمه اطهار(ع) و فرزندانشان کسانی که به عشق زیارت اهل‌بیت(ع) در این اماکن حضور می‌یابند با فرهنگ غنی اهل ‌بیت(ع) آشنا شوند.

تولیت آستانه مقدسه قم افزود:‌ باید کاری کنیم که اهداف امام حسین(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و سایر معصومین(ع) برای زائران تبیین شود، باید حضور آنها را در آستان‌های مقدس مغتنم بدانیم و افرادی که مورد انتظار معصومین(ع) هستند را تربیت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ندای «هل من ناصر ینصرنی»‌ حضرت ابا عبد‌الله(ع) در کربلا گفت: این ندا تنها برای آن روز نبود چرا که حضرت می‌دانست یاران او همان تعداد اندک هستند این ندایی است که در تاریخ ماند و نسل به نسل و عصر به عصر حرکت کرد تا اینکه امروز به دست ما رسید، اهدای این پرچم‌ها در این روز همان ندای حضرت سید‌الشهدا(ع) در روز کربلاست.

سعیدی ابراز امیدواری کرد تا با عنایت خداوند، این پرچم‌ها را به دست مبارک حضرت ولی عصر(عج) بسپاریم.

در ابتدای این دیدار‌ حسین سلامی، مسئول مجله الروضةالحسینیه ضمن ابراز خرسندی از تعامل فرهنگ و معنوی این دو آستان گفت: آستانه مقدسه حضرت سید‌الشهدا(ع)‌ و آستان مقدس حضرت عباس(ع) آمادگی کامل خود را در راستای توسعه روابط فرهنگی میان عتبات عالیات عراق و ایران اعلام می‌کند.

پرچم حرم حضرت سید‌الشهدا(ع) در شب اول محرم طی مراسمی با حضور مسئولان آستانه مقدسه قم و خادمان اهل‌ بیت(ع) بر گنبد حضرت فاطمه معصومه(ع) نصب خواهد شد.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول