اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قیروکارزین صورت گرفت

اجتماع بزرگ زنان عاشورایی با عنوان «همایش زینبیون»

خبرگزاری فارس: اجتماع بزرگ زنان عاشورایی با عنوان «همایش زینبیون» توسط سپاه ناحیه قیروکارزین در این شهرستان برگزار شد.

اجتماع بزرگ زنان عاشورایی با عنوان «همایش زینبیون»

فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین امروز در حاشیه برگزاری «همایش زینبیون» در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: این همایش با هدف نمایش اقتدار و انسجام زنان بسیجی در تشکیل حلقه‌های صالحین و با حضور خواهران بسیجی در رده‌های مختلف مقاومت برگزار شد.

سید محمود جعفری افزود: شناخت بانوان بسیجی از ابعاد مختلف زندگی، سیره عملی و شخصیت وجودی حضرت زینب کبری (ع) و الگوگیری بانوان از این زن عاشورایی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه اگر حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشورا مقابل یزید نمی‌ایستاد و حماسه کربلا را تبیین نمی‌کرد و به ‌درستی انتقال نمی‌داد این واقعه عظیم به تاریخ سپرده می‌شد اضافه کرد: حضرت زینب (ع) در وقایع عاشورا با نقش‌آفرینی و افشاگری از چهره‌های امویان به عنوان یک زن به رسالت خود عمل کرده و در مسیر الهی و احیای دین رسول خدا (ص) گام برداشتند.

این مقام مسئول بارزترین بعد زندگی حضرت زینب (س) را پاسداری از فرهنگ عاشورایی برشمرد و تصریح کرد: آن بانوی گرامی اسلام با خطابه‌هایش پیام خون امام حسین (ع) و اهل بیت را به جهانیان رساند.

جعفری به نقش زنان جامعه ایران اسلامی در انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: زنان جامعه ایران اسلامی همان‌گونه که در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس نقش خود را به‌خوبی به جهانیان نشان دادند و در حال حاضر نیز با حضور فعال در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی به دشمنان نشان داده‌اند که آنها همپای مردان در مقابله با استکبار ایستادگی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه قیروکارزین اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: در همایش زینبیون با حضور کارشناسان به تشریح فلسفه و حجاب در دین مبین اسلام پرداخته شد چرا که حضرت زینب کبری (س) در تمام صحنه‌های سخت نهضت عاشورا با حفظ حجاب، عفاف و متانت خود درسی تاریخی به تمام زنان مسلمان داده است.

به گزارش فارس، مداحی و پخش کلیپ و سخنرانی کارشناس از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این همایش بود.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول